بیماران مشکوک به ویروس کرونا به زودی با استفاده از نوع خاصی از ماسک ظرف نیم روز تشخیص داده می‌شوند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان توانستند ماسکی تولید کنند که قابلیت تشخیص ویروس کرونا ظرف چند ساعت را دارد، کاری که در حال حاضر دو روز طول می‌کشد.

سابق بر این دانشمندان موفق به تولید نوع خاصی از ماسک شده بودند که قادر بود سل یا یک عفونت کشنده را تشخیص دهد و حالا با آزمایش‌های انجام شده، گویا این ماسک‌ها در تشخیص اولیه کرونا ویروس هم موفق عمل کرده است. ماسک‌هایی که اگر در مقیاس وسیع‌تری تولید شوند، می‌توانند روند تشخیص و به تبع آن مهار شیوع کووید ۱۹ را تسریع بخشند.


بیشتر بخوانید: ماسک‌های فیلتردار اثر حفاظتی ندارند


این ماسک‌ها به نوار‌هایی مجهز شده‌اند که قطرات تنفسی فرد را که ممکن است اثری از عفونت باکتریایی یا ویروسی داشته باشد، در خود ذخیره می‌کنند، این نوار‌ها در آزمایشگاه‌ها مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج اولیه تشخیص طی چند ساعت به دست می‌آید. این در حالی است که آزمایش‌های فعلی برای تشخیص ویروس کرونا می‌تواند تا ۴۸ ساعت زمان ببرد.

ماسک

محققان دانشگاه لستر معتقدند برای اطمینان از کارآیی و اثربخشی این ماسک‌ها در بیماران واقعی مبتلا به کووید ۱۹ حداقل دو ماه زمان لازم است. آن‌ها امیدوارند این ماسک‌ها در مورد ویروس کرونا که یک بیماری حاد تنفسی بوده و ریه‌ها را هدف می‌گیرد، موثر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار