هواشناسی بوشهر پیش بینی کرد خلیج فارس از فردا(دوشنبه) تا پایان هفته مواج خواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی جوی و دریایی نشان می‌دهد در ساعاتی از امروز سرعت وزش باد‌های جنوبی بر روی دریا به ویژه سواحل شمالی و مرکزی استان به طور نسبی افزایش می‌یابد.

زهرا راستگو افزود: اما از فردا(دوشنبه) تا پایان هفته به سبب وزش باد به نسبت شدید و گاهی شدید شمال غربی، خلیج فارس به ویژه سواحل جنوبی و مرکزی استان مواج پیش بینی می‌شود. دمای هوا نیز در این مدت به طور نسبی کاهش می‌یابد.

او با اشاره به پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان، آسمان را در این مدت قسمتی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و وزش باد، گاهی افزایش ابر با احتمال بارش خفیف و پراکنده باران، و از فردا همراه با کاهش ابر، افزایش باد و احتمال گردوخاک پیش بینی کرد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: جهت وزش باد نیز امروز بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا و سواحل شمالی و مرکزی استان ۱۴ تا ۳۸ گاهی ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود و از بامداد فردا به تدریج جهت وزش باد شمال غربی تا شمالی با سرعت ۱۲ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در سواحل مرکزی و جنوبی استان به تدریج تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

راستگو افزود: ارتفاع موج هم، امروز در سواحل شمالی و مرکزی استان ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر، و از ظهر فردا به تدریج در سواحل مرکزی و جنوبی استان ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

او بیان کرد: امروز جم با ۱۰ درجه سانتیگراد کمترین دما را داشت و در ۲۴ ساعت گذشته عسلویه با ۳۰ درجه سانتیگراد گرمترین شهر استان بود.

این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۱۱ بامداد، مد دریا ساعت ۱۲:۰۸ و جزر دوم ساعت ۱۹:۰۵ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.