رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از اجرای رویکرد تربیتی و پرورشی کرامت در مدارس با نیاز‌های دوره ابتدایی استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: طرح کرامت بعنوان رویکردی در تربیت ارزشی بویژه ارزش‌های اخلاقی در ۳۳ مدرسه دوره ابتدایی استان در راستای آموزش مهارت‌های زندگی و ارزش‌های اخلاقی به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه اجرا می‌شود.

رنجبرگفت: ارتقای توانمندی‌های دانش آموزان برای زندگی فردی واجتماعی متناسب با ارزش‌های اسلامی، زمینه سازی برای تقویت بینش ومهارت، تقویت روحیه وتکریم دانش آموزان از اهداف برگزای این طرح برای ۸۸۰ نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی با نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب بینایی، شنوایی، معلول جسمی - حرکتی، چندمعلولیتی و طیف اُتیسم می‌باشد.

او افزود: اهمیت آگاهی معلمان از مسائل روانشناختی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه با کمک به کاهش مشکلات و ناهنجاری‌ها باعث ارتقای اعتماد به نفس، ایجاد رابطه‌ای فعال وپویا، پرورش واعتلای آموزه‌های اخلاقی در آنان می‌شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه طرح کرامت مهم‌ترین شیوه برای آموزش مهارت‌های زندگی وارزش‌های اخلاقی به دانش آموزان است، تصریح کرد: معلم کارآمد واثربخش با برقرای ارتباط صحیح تفاهم ودوستی را به دانش آموزان آموزش داده وآنان را برای ورورد به جامعه آماده می‌کند.

رنجبر رسالت آموزش وپرورش را تقویت نگرش انسانی و ایجاد توانایی در افراد جامعه برای زندگی سالم وسازنده عنوان کرد وافزود: معلمان می‌توانند با زبانی ساده روح وروان دانش آموزان را با پاکی ها، صداقت‌ها و ارزش‌های اخلاقی آشنا سازند.

او در ادامه با اشاره به کلام پیامبر گرامی اسلام (ص) که یکی از اهداف مأموریت الهی خود را برای بشریت تکمیل مکارم اخلاقی می‌دانند، گفت: معلمان می‌توانند آداب معاشرت، مسئولیت، مشارکت و مشورت، احترام به والدین وبزرگتر‌ها و... را در خلال برنامه درسی و در قالب قصه گویی، نمایش، بازدید‌های علمی و بازی‌های گروهی به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه آموزش دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.