به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بازیهای سری مس ایفکت در میان بازیهای رایانهای طرفداران خاص خودشان را دارند و برخی از گیمرها ترجیح میدهند هر کدام از این سریها را که وارد بازار میشود، تجربه کنند. حالا برنامهنویسان این بازی امار جدیدی از کاربران علاقهمند به این بازی را منتشر کردهاند.
بر طبق گفتههای طراح بخش سینماتیک شرکت Bioware، حدود ۹۲ درصد بازیکنان این عنوان تصمیم گرفتهاند تا آدم خوبی در بازی باشند. جان ابنگر در ادامه صحبتهای خود گفت: " ۹۲ درصد از کاربران پاراگون را انتخاب کردند در حالی که ما زمان زیادی را صرف ساخت رنگیدها کرده بودیم ". گفتنی است که پاراگونها و رنگیدها در سمت مخالف هم به صورت اخلاقی و اهدافی قرار دارند. بازیکنان میتوانند در طی بازی دیالوگهای خود را بر طبق یکی از این اصول اخلاقی انتخاب کنند و کارهای خود را بر پایه آنها پیش ببرند. انتخاب هر یک از اینها امتیازی به دو بخش متفاوت مذکور اضافه میکند.
اگر یک کاربر قسمت مشخصی را با امتیاز بیشتر پر کند، در ادامه بازی با گزینههای متفاوتتری مواجه میشود، در نتیجه افراد وسوسه میشوند تا تنها یک اصل اخلاقی را انتخاب کنند و به شرایط جدیدی دست پیدا کنند، آنها معمولا از مخلوط کردن انتخابات خودداری میکنند. گفتنی است که اصل پاراگون یک سیستم خوب و ساده است که اهدافی ابرقهرمانانه در پیش دارد. در حالی که رنگید بر روی خودخواهی تمرکز شدید دارد. این بازی همچنین در مواردی این امکان را به کاربر میدهد که در لحظات پایانی مصاحبه و دیالوگ مسیر دلخواه خود را انتخاب کنند. یکی از کاربران در توئیتر خود میزان وسوسهانگیزی بازی برای انتخاب اصل اخلاقی مثبت را مورد نقد قرار داد و ابنگر در جواب به او پاسخ داد که به همین دلیل آنها سیستم را تا حدی در مس افکت سه تغییر دادند. شرکت Bioware سیستم خود را در سه بازی ابتدایی مس افکت مورد آزمایش قرار داد و رفته رفته آن را طبیعیتر اعمال کرد. در آخر بازی Mass Effect Andromeda سیستم اخلاقی بازی را به کلی کنار گذاشت.
بیشتر بخوانید: جهان برای مبارزه با ویروس کرونا از چه فناوریهایی کمک گرفته است؟
انتهای پیام/