حداقل نیمی از افراد مبتلا به ویروس کرونا بالای ۵۰ سال هستند، زیرا این افراد بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های تنفسی و سایر بیماری‌ها هستند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  امروزه حدود ۸۵۰ میلیون نفر از جمعیت جهان را افراد سالمند بالای ۶۰ سال تشکیل‌ می‌دهند که این رقم تا سال ۲۰۲۰ میلادی به یک میلیارد نفر می‌رسد، کشور ما نیز دور از این ماجرا نیست؛ بنابراین سلامت سالمندان یکی از مسائل و مشکلات بهداشتی در بیشتر جوامع است و لازمه مقابله با این مشکلات، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های دقیق و درست است.

افراد بالای ۵۰ سال بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های تنفسی و سایر بیماری‌ها هستند، حتی نیمی از افرادی که در ایالت متحده به کروناویروس مبتلا شدند افراد بالای ۵۰ سال هستند.

ویلیام هاناگ، استاد بیماری‌های واگیردار دانشگاه هاروارد با اشاره به این مسئله که ویروس کرونا بیشتر افراد سالمند را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، گفت: اطلاعات کافی در مورد میزان شیوع این بیماری وجود ندارد و ما دوست نداریم شاهد موارد شدیدتر و بیشتر باشیم.

این استاد بیماری‌های واگیردار ادامه داد: امیدوارم طی چند هفته آینده به نتایج خوبی برسیم، از آنجا که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا هر روز در حال افزایش است، اگر فرد مسن یا هر شخص دیگری که بیمار شد، نباید ابتدا روی این بیماری تمرکز کند، بلکه هرچه زودتر به پزشک مراجعه کند.

این استاد دانشگاه هاروارد تأکید کرد: علائم ویروس کرونا و آنفلوانزا بسیار شبیه به یکدیگر هستند، البته هر دو آن‌ها برای افراد مسن بسیار خطرناک هستند.


بیشتر بخوانید: شیوع ویروس کرونا تا چه زمان ادامه خواهد داشت؟


همه افراد به خصوص سالمندان باید هنگام بیماری، از انجام کار خودداری کنند و حداقل باید تا ۲۴ ساعت بعد از تب در اجتماع قرار نگیرند و قرنطینه شوند و هنگام سرفه، دهان خود را با بازوی خود یا دستمال بپوشانند.

به دلیل افزایش روزافزون افراد مسن در سراسر جهان برای بهره‌وری از این دوران بهتر است خود را تجهیز کنیم و یادمان باشد هیچ وقت برای اصلاح و بهبود روش زندگی دیر نیست، نکته مهم دیگر که باید به آن توجه کنیم این است که باید در نظر داشت که اکنون زمان ترس و وحشت در کشور نیست، بلکه آگاهی و توجه به شرایط و نکات با اهمیت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
افراد بالاي پنجاه سال بايد در اولويت دريافت ماسك و ژل باشن
كلا هر چي سن بالاتر اولويت هم بيشتر
آخرین اخبار