مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از بارش باران و برف از عصر امروز در سطح استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز (یکشنبه ۱۱ اسفند) ضمن پایداری نسبی شرایط جوی، آسمان استان در اغلب مناطق صاف بوده و پدیده غالب وزش باد جنوبی (گرمیج) می‌باشد.

او بیان کرد: از عصر امروز با تاکید بر اطلاعیه صادره هواشناسی استان اردبیل با ورود سامانه ناپایدار جوی به منطقه ضمن افزایش سرعت وزش باد بتدریج بر میزان ابر‌ها افزوده شده و از امشب با تغییر جریانات هوا و وزش باد خزری و کاهش دما، بارش باران در مناطقی از استان اردبیل آغاز می‌گردد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: روز دوشنبه با حاکمیت پرفشار سطح زمین و نفوذ هوای سرد، آسمان استان اردبیل ابری و مه آلود شده، در مناطق شمالی بارش باران و در مناطق مرکزی و جنوبی استان بارش برف توام با کولاک برف پیش بینی می‌شود.

محمدی تصریح کرد: تمرکز بارش از امشب تا ظهر فردا (دوشنبه ۱۲ اسفند) انتظار می‌رود، اما در بخش‌هایی از مناطق مرکزی و به ویژه جنوب استان اردبیل تا صبح سه شنبه بصورت متناوب تداوم می‌یابد.

او افزود: از روز سه شنبه (۱۳ اسفند) تا پایان هفته جاری جوی نسبتاً پایدار همراه با افزایش نسبی دما در غالب مناطق استان اردبیل حاکم می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.