مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، از اختصاص اعتبار برای مرمت اضطراری قلعه تاریخی بارده خبر داد.

اختصاص اعتبار برای مرمت اضطراری قلعه تاریخی باردهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد جوادی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: دو میلیارد ریال اعتبار از محل ردیف‌های ملی برای مرمت اضطراری قلعه تاریخی بارده در این استان اختصاص پیدا کرد.

او افزود: با افزایش شدت و میزان بارش‌های سامانه بارشی پر قدرت اخیر در چهارمحال و بختیاری، قسمتی از دیوار و برج جبهه شرقی قلعه تاریخی بارده شهرستان بن تخریب شد.

جوادی اضافه کرد: به زودی فراخوان انتخاب پیمانکار برای مرمت اضطراری بخش‌های تخریب شده قلعه تاریخی بارده در بارندگی اخیر انجام می‌شود.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته هفت میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای مرمت، استحکام بخشی، بام سازی، سبک سازی، اندود حفاظتی، اجرای شمع بندی حفاظتی و تخلیه نخاله‌های این قلعه هزینه شده است.

جوادی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی این اداره کل یک میلیارد ریال برای تکمیل و پایان عملیات مرمت مسجد باباحیدر شهرستان فارسان از سوی وزارتخانه اختصاص یافت و نامه آن ابلاغ شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار