معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به تأمین الکل سفید برای واحد‌های تولیدکننده محصولات بهداشتی استان گفت: مواد اولیه برای تولید محصولات ضدعفونی‌کننده تأمین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسین رستم زاده در نشست بررسی روند تولید در کارخانه‌های تولیدکننده ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و دستکش‌های پلاستیکی در محل استانداری سمنان ضمن بیان اینکه الکل سفید برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده در استان تأمین‌شده است، اظهار داشت: مواد اولیه برای تولید محصولات ضدعفونی‌کننده تأمین‌شده و استان‌های خوزستان و قزوین برای ارسال محموله مواد اولیه اعلام آمادگی کردند.

او با تأکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی سمنان برای تأمین مواد ضدعفونی‌کننده و اقلام بهداشتی در تلاش است، افزود: مردم به‌هیچ‌عنوان نگران تأمین مواد ضدعفونی‌کننده و دستکش‌های پلاستیکی نباشند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به راه‌اندازی خط‌های تولید جدید در این بخش‌ها بیان کرد: در روز‌های آینده شاهد خواهیم بود که علاوه برای تأمین نیاز مواد ضدعفونی‌کننده و دستکش‌های پلاستیکی، این کالا‌های موردنیاز به دیگر استان‌های کشور هم ارسال خواهد شد.

رستم زاده بابیان اینکه اولویت اساسی برای استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده زمانی است که موقعیت شست و شوی دست و صورت با آب و صابون و دیگر مواد شوینده فراهم نباشد، اضافه کرد: توزیع مواد ضدعفونی‌کننده در بازار کنترل‌شده است.

او با اشاره به اینکه ظرفیت تولید مواد ضدعفونی‌کننده به ۳۰ هزار بطری در شبانه‌روز افزایش می‌یابد، یادآور شد: در بخش حمل‌ونقل مواد اولیه برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده با خودرو‌های مخصوص و خطوط ریلی تدابیر خوبی اندیشیده شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار