سرپرست اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی درباره هزینه پروتز و اروتز (وسایل کمک پزشکی) توضیحاتی داد.

مهدی شکوری سرپرست اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پروتز و اروتز (کمک هزینه وسایل پزشکی تأمین اجتماعی)، اظهار کرد: یکی از خدمات و حمایت‌هایی که در قانون تأمین اجتماعی ذکر شده، خدمات کمک پزشکی است که در اصطلاح پزشکی به آن وسایل پروتز و اروتز می‌گویند.

شکوری با بیان اینکه تأمین و ارائه وسایل کمک پزشکی برای حفظ سلامت، جبران نقص عضو جسمانی یا تقویت یکی از حواس کاربرد دارند، بیان کرد: پروتز‌ها به آن دسته از وسایل کمک پزشکی گفته می‌شود که کاربرد آن‌ها برای تقویت یکی از حواس پنجگانه است و اروتز‌ها نیز آن دسته از وسایل کمک پزشکی هستند که برای اعاده سلامت یا جبران نقص عضو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: بیمه شدگان اجباری، مستمری بگیران(بازنشستگان، ازکارافتادگان کلی و بازماندگان) مقرری بگیران بیمه بیکاری، توافقی و اختیاری مشمول دریافت هزینه اروتز و پروتز هستند و علاوه بر بیمه شده اصلی، افراد خانواده تحت تکفل آنان نیز می‌توانند هزینه وسایل کمک پزشکی را طبق تعرفه‌های مقرر از سازمان تأمین اجتماعی دریافت کنند.

سرپرست اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی درباره مدارک مورد نیاز برای دریافت هزینه پروتز و اروتز، تصریح کرد: گواهی پزشک متخصص (مرتبط با نوع تجویز پروتز و اروتز) و فاکتور یا صورتحساب خرید از جمله مدارک مورد نیاز برای دریافت این خدمت از سازمان تأمین اجتماعی است.

شکوری افزود: بیمه شدگان مشمول دریافت پروتز و اروتز برای دریافت هزینه تهیه وسایل کمک پزشکی باید مدارکی شامل گواهی تجویز پروتز و اروتز از سوی پزشک معالج و صورت حساب خرید آن را به همراه دفترچه بیمه به شعبه تأمین اجتماعی محل بیمه پردازی ارائه کنند تا هزینه مذکور را پس از تأیید مراجع پزشکی سازمان براساس ضوابط و دستورالعمل‌های موجود دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با تسهیلات فراهم شده، بیمه شدگان می‌توانند از طریق ثبت نامه در سایت رسمی سازمان و به صورت غیرحضوری نیز درخواست خود را برای دریافت هزینه پروتز و اروتز ارائه کنند و براین اساس پرداخت هزینه عینک و اقلام زیر ۲۰۰۰۰ تومان بدون نیاز به تأیید مراجع پزشکی و بدون مراجعه بیمه شده به شعب یا کارگزاری به صورت کاملاً غیر حضوری انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
خب از ایشون یکی نبود بپرسه برای دوندون دستی مثلا چه مبلغ پرداحت میشه یا عینک یا روشون نشده بگه مثلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
اصلا نحوه محاسبه هزینه ‌ها توسط تامین اجتماعی واقعا دور از واقعیت است به عنوان مثال هزینه عینکی که از تامین اجتماعی پرداخت میشه واقعا خنده داره . کجا با این مبلغ عینک میدن. بقیه‌ی هزینه‌ها هم با همین روش محاسبه شده که بسیار با هزینه‌های واقعی فاصله دارن، ولی موضوعی که مورد سئوال هست اینه که سازمانی با این حجم انبوه درآمد چرا خدمات درستی ارائه نمی‌کنه؟ پس این همه درآمد سازمان تامین اجتماعی کجا و چگونه خرج می‌شود؟ وقتی اینگونه پولهای فراوان و بی حساب و کتابی در سازمانها وجود داشته باشد نهایتا اختلاس‌های آنچنانی نیز بوجود می‌آید.
آخرین اخبار