رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال شیوع جهانی ویروس کرونا و متزلزل شدن سهام این کشور، در مریلند سخنرانی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، امروز (شنبه) به دنبال شیوع جهانی ویروس کرونا و فشاری که بر دولت وی وارد آمده و متزلزل شدن سهام آمریکا در مریلند سخنرانی می‌کند.

ترامپ امروز در جمع هواداران خود خارج از واشنگتن و در حومه مریلند در نشست سالانه کنشگری سیاسی سخنرانی خواهد کرد.

در این نشست که روز چهارشنبه در حومه مریلند آغاز شده جمعی از سخنگویان هوادار ترامپ انتخابات را همه‌پرسی دموکرات‌ها در مقابل سرمایه‌داران خوانده‌اند.

با شیوع جهانی ویروس کرونا و متزلزل شدن سهام آمریکا در هفته اخیر، این  نشست در زمانی بسیار خطرناک برای ترامپ برگزار می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) سطح خطر را برای کرونا افزایش داده و میک مولوینی، اداره‌کننده اداره مدیریت و بودجه دولت ترامپ و نایب رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، از احتمال تعطیلی مدارس سخن گفته است.

مقامات ارشد دولت آمریکا در این کنفرانس مدعی شده‌اند این کشور را از ویروس کرونا در امان نگاه خواهند داشت. مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا که هفته پیش ترامپ او را به عنوان مسئول گروه مبارزه با کرونا انتخاب کرد، در این باره در نشست مذکور گفت: «من قول می‌دهم ما تمامی منابع دولت آمریکا را برای حفاظت از مردم آمریکا در اختیار قرار دهیم.»

اما افراد دیگر با نگرانی بیشتری در باره این موضوع سخن گفته‌اند. به طور مثال مولوینی در این نشست بیان کرد: در پاسخ به اینکه آیا ممکن است مدارس را تعطیل کنیم باید بگویم احتمال آن وجود دارد. همینطور تغییراتی را در وضعیت رفت‌وآمد و حمل و نقل مشاهده خواهید کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار