یک شرکت تولید الکل در اراک ظرفیت خود را ۵۰ درصد افزایش داده است.

مقابله با کرونا با افزایش تولید کارخانه‌های الکل در اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با شیوع کرونا در کشور و افزایش تقاضا برای ماسک و الکل برای ضدعفونی کردن در راستای مقابله با گسترش کرونا ویروس، کارخانه‌های تولید مواد بهداشتی هم ظرفیت خود را افزایش داده اند تا کمبود این مواد در بازار جبران شود.

یکی از این کارخانه‌ها واحد تولید الکل طبی در شهرک صنعتی خیرآباد اراک که ظرفیت تولید را ۵۰ درصد افزایش داده است تا جامعه پزشکی و بهداشتی را در مقابله با کرونا ویروس یاری کند.

این واحد تولیدی که علاوه بر تولید الکل، مایع ضدعفونی هم تولید می‌کند، بعد از ورود ویروس کرونا به کشور و افزایش حجم تقاضا با برقراری ۳ شیفت کاری تولید خود را از روزانه ۵ هزار و ۵۰۰ لیتر الکل طبی به روزانه ۱۰ هزار لیتر افزایش داده است.

این شرکت یکی از ۱۷ شرکت تولید الکل در کشور است که ۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در آن فعالیت دارند و ۳۴ نمایندگی در کشور محصولات تولیدی کارخانه را به فروش می‌رسانند.

قاسم آزدو، مدیرعامل شرکت تولید الکل در اراک خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: در صورت نیاز این کارخانه می‌تواند ظرفیت تولید خود را تا ۱۵ هزار لیتر در روز افزایش دهد.

آزدو افزود: اگر مجوز‌ها به ویژه در موضوع محیط زیست صادر شود طرح توسعه شرکت با ظرفیت تولید ۳۰ هزار لیتر الکل تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: سال گذشته از این کارخانه صادرات صورت گرفت، اما امسال به سبب تحریم‌های موجود، صادراتی از این کارخانه انجام نشده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.