معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی از انجام بیش از ۱۸۸ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی خبر داد.

 علیرضا محمودی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی دز گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، گفت: طی ۱۱ ماه نخست سال جاری ۱۸۸ هزار و ۸۲۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی استان انجام شد. همچنین در راستای تشدید بازرسی از واحد‌های صنفی در سطح عرضه امسال ۴ هزار و ۸۴ مورد بازرسی توسط بازرسان غیر بومی صورت گرفت.
 
او افزود: بازرسی‌های انجام شده فوق منجر به تشکیل ۱۰ هزار و ۲۶۹ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال شد که جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع قضایی ذیصلاح ارجاع داده شده است.
 
محمودی عنوان کرد: بازرسی‌های انجام شده در سال جاری به لحاظ تعداد بازرسی یک درصد و از لحاظ تشکیل پرونده تخلفات صنفی ۱۸ درصد و از نظر مبلغ جرایم ۲ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
 
او افزود: طی ۱۱ ماهه نخست سال جاری ۴ هزار و ۵۷۱ مورد شکایات مردمی به این معاونت از طریق سامانه ۱۲۴، شکایات حضوری و کتبی واصل شده است که ۸۱ درصد شکایات کالایی و ۱۹ درصد از واحد‌های خدماتی می‌باشد.
 
محمودی بیان کرد: بعد از بررسی و رسیدگی به شکایات واصله مردمی ۲ هزار و ۲۵۴ مورد متخلف، ۲ هزار و ۱۲۰ مورد غیر متخلف و ۱۹۷ مورد نیز در دست بررسی می‌باشد که نتیجه حاصله بعد از رسیدگی به شاکی اطلاع رسانی خواهد شد.
 
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان به نظارت بر دریافت کنندگان ارز در استان اشاره کرد وگفت: در راستای نظارت بر عملکرد دریافت کنندگان ارز از دولت ۲۵ فقره پرونده با تخلف عدم اجرای تعهدات به ارزش بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده است.
 
محمودی گفت: در همین مدت  رصد و پایش مستمر میزان موجودی سردخانه‌ها و انبار کالا‌های اساسی و ضروری مشمول اعلام موجودی انجام و ۶ هزار مورد بازرسی از این واحد‌ها منجر به تشکیل ۱۱۲ فقره پرونده تخلف به ارزش ۱۱۱ میلیارد ریال با عناوین عدم اعلام موجودی، گرانفروشی و ... گردید که جهت رسیدگی بیشتر به مراجع ذیصلاع ارجاع شده است.
 
انتهای پیام/ ن م 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.