مدیر پدافند غیرعامل و بحران شهرداری سنندج از شهروندان خواست در روز‌های پایانی سال، از مراجعه غیر ضروری به اماکن عمومی به ویژه بهشت محمدی خودداری کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیر پدافند غیرعامل و بحران شهرداری سنندج همراهی و همسویی تک تک شهروندان سنندجی را در پیشگیری از شیوع این بیماری تعیین کننده خواند و گفت: یقینا بدون همراهی مردم هیچ برنامه‌ای به نتیجه نخواهد رسید، پس از شهروندان خواهشمندیم در روز‌های پایانی سال، با احترام به همه آداب و رسوم و باور‌های منطقه از مراجعه غیر ضروری به اماکن عمومی به ویژه بهشت محمدی خودداری کنند.

اسعد فرهادی گفت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته تمامی حوزه‌های این شهرداری برای مصون سازی شهروندان از بیماری کورنا در کنار دانشگاه علوم پزشکی کردستان همراهی و همکاری می‌کنند.

او افزود: قبل از ورود این بیماری به کشور با توجه به برنامه‌های ابلاغی و برنامه ریزی صورت گرفته از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور و شورای پدافند غیرعامل استان با محوریت قرارگاه زیستی؛ شهرداری سنندج نیز در حوزه‌های مختلف فعالیت خود را شروع و متناسب با موقعیت بروزرسانی می‌کند.

مدیر پدافند غیرعامل و بحران شهرداری سنندج عنوان کرد: شستشو و ضد عفونی کردن ناوگان اتوبوسرانی و ایستگاه‌های سطح شهر، پایانه‌های مسافربری، سرویس‌های بهداشتی در پارک‌ها و معابر به صورت مداوم، در اختیار گذاشتن سازه‌های تبلیغاتی در جهت ارتقای سطح آگاهی شهروندان برای پیشگیری از این بیماری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نمونه‌هایی از فعالیت‌های شهرداری در داخل شهر است.

به گفته فرهادی با توجه به حضور قابل توجهی ارباب رجوع در ساختمان‌های شهرداری و سازمان‌های تابعه در این روز‌های پایانی سال، توزیع بسته‌های بهداشتی و ضد عفونی کردن محیط‌های اداری نیز بخشی از فعالیت‌های درون سازمانی شهرداری بوده است.

او همراهی و همسویی تک تک شهروندان سنندجی را در پیشگیری از شیوع این بیماری تعیین کننده خواند و افزود: یقینا بدون همراهی مردم هیچ برنامه‌ای به نتیجه نخواهد رسید، پس از شهروندان خواهشمندیم در روز‌های پایانی سال، ضمن احترام به همه آداب و رسوم و باور‌های منطقه از مراجعه غیر ضروری به اماکن عمومی به ویژه بهشت محمدی خودداری کنند.

مدیر پدافند غیرعامل و بحران شهرداری سنندج بیان کرد: طی هماهنگی که با اداره کل پدافند غیرعامل، قرارگاه زیستی و فرمانداری صورت گرفته است، در صورت نیاز قطعا محدودیت‌هایی برای تجمع‌های شهروندان در اماکن عمومی انجام خواهیم داد که انتظار همراهی بیشتری از شهروندان داریم.

فرهادی توجه به دریافت اطلاعات و داده‌های علمی و مهم موثق را بسیار تعیین کننده خواند و افزود: تنها درخواستی که از شهروندان داریم این است که تمامی داده‌های علمی را تنها از دانشگاه علوم پزشکی و وزارتخانه تخصصی و از طریق رسانه‌های رسمی دریافت کنند و معیار عمل خود قرار دهند.

او برخی شایعه پراکنی هااز سوی افراد غیر متخصص و غیر مسوول را در این مقطع زمانی و ایجاد ترس بیش از حد را در افکار عمومی بسیار ناشایست خواند و گفت: خود شهروندان با جلوگیری از بازنشر این پیام‌های غیر موثق می‌توانند داده‌های غیر علمی و غیر کاربردی را در افکار عمومی حذف کنند.

مدیر پدافند غیر عامل شهرداری، رعایت بهداشت فردی و نکات اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی را بسیار تعیین کننده خواند و ضمن تقدیر و تشکر از حضور همیشگی زحمتکشان این عرصه در این روز‌ها در کنار شهروندان کردستانی خاطرنشان کرد: با توجه به تخصصی بودن مقابله با این بیماری، همه واحد‌های زیر مجموعه شهرداری بنا به نوع فعالیتی که می‌توانند برای کنترل این ویروس در سطح شهر داشته باشند در کنار دانشگاه علوم پزشکی و مردم هستند.

او در پایان تمامی فعالیت‌های حوزه پدافند غیر عامل در کشور به ویژه در شهرداری‌ها بجز موارد آموزشی و اطلاع رسانی، را مطالعاتی زیر ساختی و علمی و تدوین برنامه و بدور از تبلیغات خواند و یادآور شد: هر آنچه برنامه ریزی و مسوولیت برای حوزه پدافند غیر عامل شهرداری ابلاغ شده، با تمام توان عملیاتی خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.