مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: مخازن موزه‌های استان اردبیل انبارگردانی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: تا سال ۹۶ حدود ۳ هزار و ۵۰۰ شی تاریخی در مخازن موزه‌های استان اردبیل ساماندهی و در سامانه جام به ثبت رسیده بود که این میزان هم اکنون به ۸ هزار شی تاریخی افزایش یافته است.

او افزود: ساماندهی و ثبت شناسنامه حدود ۲ هزارو ۵۰۰ شی دیگر نیز از روز‌های آینده آغاز می‌شود که امیدواریم تا ابتدای تابستان سال آینده به اتمام برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان داشت: همچنین برای نخستین بار در طی سی سال گذشته انبارگردانی تمامی مخازن موزه‌های استان اردبیل در امسال انجام گرفت که در مجموع ۱۴ هزار شی تاریخی به ثبت رسیده است.

فلاحی با اشاره به اینکه با شناسنامه دار شدن ۲ هزار و ۵۰۰ شی دیگر در سامانه جام میزان آثار ثبتی در این سامانه به ۱۰ هزار و ۵۰۰ مورد خواهد رسید، افزود: با این کار بیش از نیمی از اشیاء موجود در مخازن استان در سامانه جام به ثبت خواهد رسید.

او با تاکید بر اهمیت حفاظت و صیانت از این آثار در حفظ تمدن و فرهنگ غنی منطقه آذربایجان و استان اردبیل، اضافه کرد: امیدواریم با سرعت بخشیدن به این روند تا سال ۱۴۰۰ تمامی اشیای تاریخی موجود در موزه‌های استان در سامانه جام ثبت و دارای شناسنامه باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.