اشرف غنی در آستانه توافقنامه صلح آمریکا و طالبان تاکید کرد که در هر مرحله از روند صلح شروطی وجود دارد و اگر طالبان از جنگ دست بر ندارد، شروط تغییر خواهد کرد.

 

هر توافقی که با طالبان امضا می شود مشروط است/ طالبان درباره رابطه خود با پاکستان به مردم توضیح دهدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی؛ رئیس جمهور افغانستان در یک ویدئو کنفرانس با برخی از والیان افغانستان تاکید کرد که هر موافقتنامه ای که با طالبان امضا می شود، مشروط است.

وی اظهار داشت: در هر مرحله ای شروطی وجود دارد و اگر طالبان از جنگ دست بر ندارد، شروط تغییر خواهد کرد.

رئیس جمهور افغانستان افزود: تمام مسایل افغانستان را با تدبیر حل می کنیم و موضع ما، همان موقف قانون اساسی، جمهوریت، حاکمیت ملی و عزت مردم افغانستان است.

وی تاکید کرد که به هیچ کسی اجازه نمی دهد افغانستان را عمق استراتژیک خود قرار دهد.

اشرف غنی بیان داشت: بحث صلح یک بحث ملی است و مشترکا در راستای دستیابی به صلح پایدار تلاش می کنیم.

رئیس جمهور افغانستان اضافه کرد: نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان هیچگاه فراموش نمی شوند و مورد حمایت کامل ناتو قرار دارند.

هر توافقی که با طالبان امضا می شود مشروط است/ طالبان درباره رابطه خود با پاکستان به مردم توضیح دهد

اشرف غنی همچنین تاکید کرد: دولت افغانستان با داعش و سایر گروه های تروریستی هیچگونه آتش بسی ندارد و طالبان باید خود را از آنها جدا سازد و به مردم از رابطه خود با پاکستان، گروه های تروریستی، پناهگاه های امن شان و اقتصاد جرمی توضیح دهد.

اظهارات رئیس جمهور افغانستان در حالی مطرح می شود که قرار است امروز شنبه (۱۰ حوت/ اسفند) موافقتنامه صلح میان آمریکا و طالبان در قطر امضا شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار