رئیس کل دادگستری استان کرمان، اجرای عدالت را مهمترین ثمره کار کارشناسان رسمی دادگستری برشمرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان در آئین تحلیف کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان گفت: برای بقای جامعه، نسل، کشور و دین خود نیاز به عدالت داریم و عدالت در جامعه مانند هوا است که اگر نباشد حیات انسان‌ها سلب می‌شود.

او با اشاره به اینکه عدالت و امنیت مهمترین مطالبه مردم از حکومت‌ها است، تصریح کرد: اگر کشوری بتواند عدالت وامنیت را تامین کند، مهمترین وظیفه خود را به خوبی انجام داده است، زیرا در دنیا اصل بر این است که اقتصاد و معیشت را دولت‌ها سیاست گذاری کرده و مردم اداره می‌کنند، اما عدالت وامنیت وظیفه ذاتی و اساسی حکومت است و البته مردم دراین مولفه‌ها نیز نقش اساسی بر عهده دارند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به اینکه عدالت قضائی دو وجه موضوع و حکم دارد، گفت: تشخیص، تبیین و تحلیل موضوع بر عهده کارشناسان است و تشخیص حکم و انطباق آن با موضوعی که کارشناسان رسمی دادگستری آن را کارشناسی کرده اند، بر عهده قاضی است.

موحد با تاکید بر اینکه از آنجا که عدالت امری مقدس و مهم است باید برای آن سوگند یادکرد، بیان داشت: یکسری مشاغل، مقدس و برای جامعه حیاتی هستند و برای آن‌ها باید سوگند یاد کرد.

او با اشاره به اینکه وظایف کارشناسان رسمی دادگستری خطیر، سنگین، مهم و حیاتی است، تاکیدکرد: کارشناسان رسمی دادگستری باید همواره خداوند متعال را در تمامی اقدامات خود شاهد و ناظر بدانند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه کارشناسان رسمی دادگستری باید دقیق، علمی و کامل نظر داده و هیچ موردی را مکتوم نگذارند، اظهار کرد: کارشناسان رسمی دادگستری باید امانت دار و حافظ اسرار مردم باشند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.