فرماندار شهرستان تایباد گفت: بعد از فرودگاه امام خمینی (ره) دومین مرکزی که به دوربین حرارت سنج مجهز شد گمرک دوغارون است.

گمرک دوغارون مجهز به دوربین حرارتی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن سیاح، فرماندار شهرستان تایباد در نشست اطلاع رسانی در خصوص بیماری کرونا به ریاست فرماندار و با حضور ائمه جمعه اهل تسنن و مسئولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان تایباد در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: بعد از فرودگاه امام خمینی(ره) دومین مرکزی که به دوربین حرارت سنج مجهز شد گمرک دوغارون بود.

او افزود: بررسی‌های دقیق انجام شده هیچ موردی از ابتلا به کرونا ویروس در شهرستان را نشان نمی‌دهد.

وی ادامه داد: نشست‌های عمومی و جلسات را تعطیل را اعلام کردیم زیرا سرعت انتشار این ویروس بالاست و جمعیت زیادی را در زمان کم می‌تواند آلوده کند.

محسن سیاح با بیان اینکه با حداکثر اقدامات پیشگیرانه جلوی مشکلات درمانی را گرفتیم؛ تصریح کرد: چند مورد مشکوک به کرونا در تایباد وجود داشته که نتیجه آن منفی بوده است و در تایباد اقدامات پیشگیرانه به طور مداوم صورت خواهد گرفت.

تیموری، کارشناس مرکز بهداشت، در ادامه این جلسه گفت: میزان مرگ‌ و میر میر کرونا خوشبختان زیر ۵ درصد است اما قابلیت انتشار و شیوع بالایی دارد.

وی با بیان نبود تجهیزات اولیه برای شناسایی افراد مشکوک، افزود: نمونه گیری های اولیه به مشهد ارسال می شود و پس از ۴۸ ساعت نتیجه از ابتلا یا سلامتی فرد مشکوک مشخص خواهد شد.

امیری، مسئول پیشگیری بیماری‌های واگیردار در تایباد، نیز گفت: پزشک متخصص بیماری های عفونی به تایباد جذب و کارشناسان بهداشتی در مرز مستقر شده اند.

در طی این نشست موضوع لغو برگزاری نماز جمعه مطرح شد که با مخالفت ائمه جمعه شهرستان روبرو گردید.

فرماندار تایباد در پایان جلسه عنوان کرد: دغدغه سلامت مردم را داریم، لذا تاکید می کنم از برگزاری نماز جمعه خودداری نمایید.

 

انتهای پیام//ا.چ




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.