وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه ارتش سوریه حق دارد تروریسم را بطور کامل نابود کند، از گفت گوی تلفنی رؤسای جمهور روسیه و ترکیه خبر داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه سوریه حق دارد تروریسم را بطور کامل نابود کند، از گفت و گوی تلفنی رؤسای جمهور روسیه و ترکیه خبر داد.

لاوروف گفت: ارتش سوریه حق دارد تروریسم را بطور کامل نابود کند و روسیه نمی‌تواند مانع این کار شود.

لاوروف در ادامه تصریح کرد: روسیه و ترکیه آماده هستند تا هماهنگی‌ها در خصوص ادلب را ادامه دهند. امروز نیز پوتین و اردوغان تلفنی با همدیگر در خصوص تحولات ادلب گفتگو کردند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تصریح کرد: ترکیه حق دارد به همپیمانانش در ناتو متکی باشد؛ اما معتقدیم آنچه در ادلب رخ داد، ذیل هیچ بندی از پیمان ناتو نیست.

لاوروف همچنین کشته شدن نظامیان ترکیه در ادلب را تسلیت گفت.

کاخ کرملین نیز اعلام کرد: پوتین و اردوغان در تماسی تلفنی، بر برگزاری نشستی قریب الوقوع و نیز بیشتر کردن تماس‌ها در خصوص ادلب توافق کردند.

پوتین و ارودغان در این تماس تلفنی بر نگرانی شدیدشان در خصوص تشدید اوضاع در ادلب تأکید کردند. آن‌ها همچنین بر اتخاذ اقدامات بیشتر به منظور کاهش تنش در شمال سوریه تإکید کردند.

شب گذشته رسانه‌های خبری اعلام کردند ده‌ها نفر از نیرو‌های ارتش ترکیه در جریان هدف قرار گرفتن یک کاروان نظامی آنان در منطقه جبل الزاویه در استان ادلب کشته و زخمی شدند. طبق اعلام این رسانه ها، در حمله هوایی که در آن کاروان ارتش ترکیه در منطقه جبل الزاویه در حومه ادلب هدف قرار گرفت دست کم ۳۳ نظامی این کشور کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار