نوید دانایی گفت: تمام مراکز درمانی و بهداشتی استان سمنان برای مقابله با ویروس کرونا آمادگی کامل دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به آمادگی مراکز درمانی و بهداشتی استان سمنان برای مقابله با کرونا گفت: مردم بخصوص کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای در خانه بمانند و از حضور در اجتماعات پرهیز کنند.

او با بیان اینکه چهار نفر در استان سمنان به کرونا مبتلا شدند که روند درمان آن‌ها در دست پیگیری است افزود: شست و شوی مکرر دستان با آب و صابون بهترین راه پیشگیری بوده و در نبود آب و صابون استفاده از ضدعفونی کننده‌ها توصیه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه میزان مرگ و میر مبتلایان به ویروس کرونا دو درصد است که بسیار پایین‌تر از مرگ و میر ویروس‌های دیگر مثل آنفلوانزا است تصریح کرد: بهتر است مردم تا رفع کامل خطر ابتلاء به کرونا از روبوسی و دست دادن به‌طور جد خودداری و از سفر‌های غیرضروری اجتناب کنند.

گفتنی است، رعایت بهداشت فردی، شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، دور شدن از افرادی که علائم بیماری مانند عطسه، سرفه آبریزش و مشکلات تنفسی دارند از جمله مهمترین نکاتی است که باید رعایت شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.