معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

تب سنجی ویروس کرونا از مسافران در نقاط مختلف بوشهر/ موردی از کرونا تاکنون نداشته‌ایم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از انجام تست تب سنجی ویروس کرونا و بررسی وضعیت سلامت مسافران در شهرستان‌های استان به دست گروه‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمحمد خواجه‌ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: به منظور اطمینان از جلوگیری انتقال بیماری کرونا از استان‌های همجوار گروه‌های بهداشتی در همه شهرستان‌های استان به ویژه شهر بوشهر به صورت مستمر  اقدام به تب سنجی و بررسی وضعیت سلامتی مسافران می‌کنند.

او افزود: گروه‌های بهداشتی در همه مبادی ورودی از جمله فرودگاه بوشهر تب سنجی و بررسی سلامت مسافران را انجام می‌دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: با تصویب مدیریت بحران استانداری و ابلاغ استاندار بوشهر، نیروهای هلال‌احمر همه مسافران را در ورودی‌های استان از لحاظ وجود علائم بیماری کرونا بررسی می‌کنند.

انتقال ویروس کرونا از راه قلیان

خواجه‌ئیان یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا را قلیان دانست و گفت: ویروس از طریق قطرات تنفسی به محفظه آب قلیان منتقل‌شده و زنده می‌ماند و هنگامی‌که نفر بعدی اقدام به استفاده از همان قلیان می‌کند در خطر ابتلا به ویروس قرار می‌گیرد، نکته بسیار مهم این است که تعویض سَری قلیان هیچ نقشی در انتقال نیافتن بیماری نخواهد داشت.

او  بیان کرد: گروه‌های بهداشتی بر اساس مصوبه مدیریت بحران، برای پیشگیری از ترویج ویروس کرونا اقدام به جمع‌آوری قلیان‌ها در شهر‌ها و روستا‌ها کرده‌اند.

مورد مثبت کرونا نداشتیم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه مدیریت پیشگیرانه تنها راهکار مقابله با ویروس کرونا است، بیان کرد: در نتیجه مراقبت‌های انجام‌شده نیروهای تلاشگر حوزه سلامت استان بوشهر، تاکنون مورد مثبت بیماری در استان نداشته‌ایم.

خواجه‌ئیان با تأکید بر اینکه هیچ‌کس از ابتلا به این بیماری مصون نیست، افزود: با توجه به شناسایی موارد مثبت در استان‌های همسایه از جمله خوزستان، فارس و هرمزگان ضروری است هم‌استانی‌ها در حفظ هوشیاری و به‌کارگیری دقیق اصول بهداشتی کوشا باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نعمت الله
۱۳:۵۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
خسته نباشید بابت زحماتی که میکشید باکمک ازاباعبدالله الحسین ورسول خداحضرت محمد صلوات الله علیه و آله و سلم در این دنیا هیچ بیماری بدون علاج نیست اگردررسانه هااطلاع بدیدبرایرفع این بیماری امشب همگی دستهایتان راروبه اسمان ببرید و۵۰تا صلوات بفرسید ازامام حسین درخواست کمک کنیم تااخر۱۵دهم کرونامیره