در پی ابتلای یکی از کارگران به ویروس کرونا؛

هیوندای یکی از کارخانه‌های خود را در کره جنوبی تعطیل می‌کند

به دنبال مثبت شدن آزمایش کرونای یکی از کارگران کارخانه هیوندای در اولسان کره جنوبی، تولید این کارخانه متوقف می‌شود.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت هیوندای موتورز امروز جمعه اعلام کرد آزمایش ابتلای یکی از کارگران این شرکت به ویروس جدید کرونا مثبت گزارش شده و این شرکت مجبور است یکی از کارخانه‌های خود را در شهر جنوب شرقی اولسان کره جنوبی ببندد و تولید را متوقف کند.

اولسان کمتر از یک ساعت با دائگو، مرکز اصلی شیوع ویروس در کره جنوبی فاصله دارد.

سخنگوی اتحادیه خودروسازان کره جنوبی ضمن تایید این خبر از ارائه جزئیات بیشتر درباره وضعیت کارگر مذکور خودداری کرد.

این مقام همچنین گفت شرکت تمامی افرادی را که با این کارگر مبتلا در تماس نزدیک بوده اند قرنطینه کرده و اقدامات لازم را برای گرفتن آزمایش از آن‌ها اتخاذ کرده است. وی در ادامه از ضد عفونی کردن تمامی بخش‌های کارخانه خبر داد.

در پی انتشار این خبر، سهام این خودروساز بیش از ۵ درصد کاهش یافت. همچنین بسته شدن یکی از کارخانه‌های این خودروساز که به تازگی فعالیت خود را از سرگرفته بود، ضربه دیگری بر پیکره صنعت کره جنوبی وارد خواهد کرد.

به دلیل شیوع ویروس کرونا و کمبود قطعات وارداتی از چین، تولیدات کارخانه‌های صنعتی محلی در کره جنوبی با مشکل مواجه شده بود.

کره جنوبی بیشترین موارد ابتلا به کروناویروس را در خارج از چین دارد و شرکت‌هایی مانند سامسونگ و هیوندای را تحت تأثیر قرار داده است. این کشور امروز جمعه از ابتلای ۲۵۶ مورد جدید خبر داد که حاکی از افزایش تعداد موارد ابتلا به کروناویروس به ۲ هزار و ۲۲۰ نفر در آن است.

هیوندای پنج کارخانه اتومبیل سازی را در اولسان اداره می‌کند که ظرفیت تولید سالانه آن ۱.۴ میلیون وسیله نقلیه یا نزدیک به ۳۰ ٪ از مجموع تولید جهانی هیوندای است. شرکت هیوندای ۳۴۰۰۰ کارگر را در بزرگترین مجموعه اتومبیل جهان در استخدام دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار