نتیجه آزمایشات مشکوک به کرونا، در خواف منفی شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان خواف گفت: دو مورد بیمار مشکوک به ویروس کرونا داشتیم که پس از آزمایش‌های تخصصی، نتیجه آزمایش ابتلای آن‌ها به این ویروس منفی شد.

نتیجه آزمایشات مشکوک به کرونا،  در خواف منفی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی افکار مدیر شبکه بهداشت و درمان خواف گفت: به جز موارد مذکور، تاکنون هیچ مورد قطعی از بیماری کرونا ویروس در خواف گزارش نشده و فوت بر اثر این بیماری رخ نداده است.

او تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، در برخی شهر‌های کشور و برای پیشگیری از این بیماری در خواف،  اقدام‌هایی همچون اطلاع رسانی وسیع پیرامون شناخت راه‌های انتقال و پیشگیری بیماری از طریق فضای مجازی، تریبون‌های نماز جماعت انجام گرفت.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان خواف گفت: همچنین ارائه آموزش‌های محیطی از طریق کارکنان مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت تحت پوشش، پیش‌بینی تمهیدات لازم از جمله آماده‌سازی مکانی مجهز برای بستری و انجام اقدامات درمانی برای موارد مشکوک، تشدید بازدید‌های کارشناسان بهداشت از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی انجام گرفت.

افکار افزود:به مردم توصیه می شود  به شایعات مطرح شده در خصوص شیوع و مرگ و میر توجه نکرده و اخبار مربوطه را از کانال‌های معتبر پیگیری نمایند.

او تصریح کرد: در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان خواف پزشک مستقر شده و در صورت مراجعه هرگونه مورد مشکوک سریعا اقدامات براساس دستورالعمل‌ها صورت می‌گیرد.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان خواف گفت: مسائل بهداشتی مربوط به انتقال و پیشگیری از بیماری را به دقت رعایت نموده و از دامن زدن به شایعات خودداری نمایند.
 
علاوه بر تمهیدات مزبور برای پیشگیری از شیوع و ابتلا به کرونا، همه کار‌های تجمعی همچون برگزاری مسابقات ورزشی، جشن‌های فرهنگی و هنری، آزمون‌های ادواری موسسات کنکوری، اردو‌ها و سخنرانی‌ها در سطح شهرستان خواف لغو و یا نوع برگزاری آن تغییر یافته است.
 
انتهای پیام//ف.غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.