آغاز ترسیم مرز‌ها از سوی کمیته مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی

کمیته مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی، ترسیم مرز‌های زمین‌هایی را که این رژیم قصد دارد از کرانه باختری جدا کند، آغاز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره‎، اعضای کمیته مشترک آمریکا و اسرائیل، نقشه‌هایی را از زمین‌هایی که این رژیم قصد دارد بر اساس طرح آمریکایی معامله قرن، به اسرائیل ملحق کند، آماده می‌کنند.

این زمین‌ها به ۳۰ درصد از مساحت فعلی کرانه باختری می‌رسد. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر موقت اسرائیل با ساخت هزاران واحد جدید مسکونی در شهرک‌ها موافقت کرد که می‌تواند قدس را به طور کامل از کرانه باختری جدا کند.

خبرنگار شبکه الجزیره گفت: در اطراف شهرک آریئل که در زمین‌های استان سلفیت بین رام الله و نابلس احداث شده است، گام جدیدی برای اجرای طرح صلح آمریکا برداشته شد. با حضور بنیامین نتانیاهو و دیوید فریدمن سفیر آمریکا در تل آویو، کمیته مشترک اسرائیل و آمریکا ترسیم مرز‌های مناطق فلسطینی، کار خود را آغاز کرد.

دیوید فریدمن در این مراسم گفت:”کاغذ‌های خود را بیرون خواهیم آورد و کار را آغاز خواهیم کرد. کارکنان ما اینجا هستند و کار خود را فورا آغاز می‌کنند تا ماموریت خود را در سریعترین زمان ممکن و به شیوه درست به سود اسرائیل، تکمیل کنند. “

در ادامه این گزارش آمده است: اعضای این کمیته تلاش می‌کنند نقشه‌هایی را آماده کنند که در آنها، زمین‌هایی که اسرائیل به خود ملحق خواهد کرد، مشخص شود. این زمین‌ها شامل بیش از ۳۰ درصد از مساحت فعلی کرانه باختری می‌شود. اسرائیل همچنین الحاق منطقه دشت اردن و شمال بحر المیت را هم آغاز می‌کند. این اقدام، با درخواست واشنگتن از نتانیاهو برای موکول کردن این اقدام به پس از انتخابات، تناقض دارد. نتانیاهو تاکید کرد اسرائیل تلاش خواهد کرد بعدا حمایت آمریکا را به دست آورد. نتانیاهو همچنین از احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی در منطقه ”ای ۱“ خبر داد که باعث جدا شدن قدس از مناطق اطراف آن خواهد شد. تشکیلات خودگردان می‌گوید این اقدامات، عبور از خط قرمزهاست و تاکید می‌کند باید گام‌های عملی در برابر آن برداشت که با پایان دادن به دودستگی بین گروه‌های فلسطینی و به دست آوردن حمایت کشور‌های عربی و جامعه جهانی آغاز می‌شود.

صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین به الجزیره گفت: ”نقشه‌هایی را که تیم‌های آمریکایی و اسرائیلی ترسیم می‌کنند، مناطق فلسطینی را به جزایر جدا از یکدیگر تبدیل می‌کند. در نتیجه هدف آنها، کوچ اجباری فلسطینی هاست و به همین علت باید پایداری ملت فلسطین را تقویت کنیم. اقدامات آمریکا و اسرائیل به مثابه از بین بردن تشکیلات خودگردان است. “

خبرنگار الجزیره خاطرنشان کرد: در آستانه برگزاری انتخابات اسرائیل، نتانیاهو به سرعت به دنبال به دست آوردن آرای بیشتر به ویژه در بین راستگرایان و شهرک نشینان است. فلسطینی‌ها هم تاکید می‌کنند از حقوق و سرزمین خود، تاوان آن را می‌دهند و طرح آمریکا که با قلم اسرائیلی نوشته شد، عملی نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار