فرماندار حمیدیه گفت: با توجه به وسعت کشت محصولات کشاورزی در این شهرستان، آمادگی برای پیشگیری و مبارزه با آفت ملخ صحرایی الزامی است.

شاهین هاشمی فرماندار شهرستان حمیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به دستور کار جلسه در خصوص خطرات احتمالی هجوم ملخ به مزارع شهرستان، گفت: باتوجه به وسعت و تنوع کشت محصولات کشاورزی سال جاری در شهرستان حمیدیه بر لزوم پیشگیری و آمادگی جهت مبارزه با آفت ملخ صحرایی الزامی است.

او خواستار تشکیل ستاد پیشگیری و مبارزه با هجوم احتمال ملخ صحرایی شد و بیان داشت: اداره مربوطه نسبت به تجهیز و تدارک ابزار و تهیه سموم مورد نیاز از طریق استان، اقدام نمایند.

هاشمی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی، توجیهی در خصوص خطرات احتمالی ابعاد هجوم ملخ و همچنین روش‌های مبارزه و پیشگیری جهت کشاورزان و روستائیان برگزار شود.

ملخ صحرایی در ابتدای سال جاری و پس از وقوع سیلاب در خوزستان سبب تحمیل خسارت به بسیاری از مزارع کشاورزی و نیشکر شد.

با تهمیدات اندیشیده شده از سوی جهاد کشاورزی استان خوزستان و سمپاشی مزارع، این آفت مهار شد و از پیشروی آن و خسارت بیشتر جوگیری بعمل آمد.

استان خوزستان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور محسوب می‌شود و بسیاری از سبزیجات، صیفی جات، انواع غلات نظیر؛ گندم، جو، کلزا و... در استان تولید و به سایر نقاط کشور و سایر کشور‌ها صادر می‌گردد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.