نویسنده کتاب قله‌های قلعه سفید گفت: ۲۰ سال پیش اولین یادواره شهدا در شهر قلعه سفید برگزار شد که از همان زمان نگارش این کتاب را آغاز کردیم تا در سال جاری به مرحله چاپ رسید.

مرتضی جمشیدیان نویسنده کتاب قله‌های قلعه سفید در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در کتاب قله‌های قلعه سفید سعی کردیم آنچه از خاطرات و وصایای شهدای شهر قلعه سفید باقی مانده بود را جمع آوری و بصورتی جذاب برای خواننده در قالب یک کتاب به نگارش درآوریم.

او ادامه داد: حدودا ۲۰ سال پیش اولین یادواره شهدا در شهر قلعه سفید برگزار شد که از همان زمان نگارش کتاب قله‌های قلعه سفید را آغاز کردیم تا در سال جاری این کتاب به مرحله چاپ رسید.

نویسنده کتاب قله‌های قلعه سفید بیان کرد:سعی کردیم در این کتاب از خاطرات، وصایای شهدا و خاطرات والدین و هم رزمان شهدا باقی مانده است را جمع آوری و ثبت کنیم، فصل اول این کتاب در خصوص علمای شهر قلعه سفید که در راستای فرهنگ دینی و انقلابی فعالیت داشته اند پرداخته شده است.

جمشیدیان افزود: در فصل دوم کتاب قله‌های قلعه سفید به شهدای این شهر پرداختیم، فصل سوم این کتاب در مورد رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس است و در آخرین فصل کتاب از کمک‌های مردمی و اهمیت این کمک‌ها در پشت جبهه نوشته ایم تا یک اثر ماندگار باشد و در آینده که رزمنده‌ای از دوران دفاع مقدس نخواهیم داشت جوانان بتوانند خاطرات و وصیت‌های شهدا را بخوانند و از آن استفاده کنند.

او عنوان کرد: در شهر قلعه سفید حدودا ۶۰ شهید تقدیم به انقلاب شده است، که از این آمار افتخار وجود یک شهید مدافع حرم در این شهر را داریم و باقی شهدا در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و کم سن و سال‌ترین شهید شهرستان نجف آباد از شهر قلعه سفید بوده است.

این نویسنده در خصوص هدف خود از نگارش کتاب قله‌های قلعه سفید گفت: با توجه به سخن مقام معظم رهبری شهدا ستارگان درخشان هستند که به ما راه را نشان می‌دهند، سعی کردیم این ستارگان را درخشنده‌تر نشان دهیم. تا زندگی و خاطرات شهدای اسلام راه گشا و راهنمای نوجوانان و جوانان باشد.

جمشیدیان افزود: وصیت‌های شهدا که در این کتاب آمده است بسیار جذاب و خواندنی است، شهید در چندین سال پیش به نحوی عارفانه وصیت کرده است که آن وصیت امروز به برای جوانان ما کارگشاست.

او در پایان اضافه کرد: از همه سازمان‌های که در نشر این کتاب به ما کمک کردند بسیار تشکر می‌کنم علی الخصوص خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان که در جمع آوری خاطرات شهدا به ما یاری رساندند.
 
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: کتاب ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار