رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: با هماهنگی اتاق اصناف، تالار‌های عروسی در این کلانشهر تعطیل شدند و نظارت‌های بهداشتی بر آرایشگاه‌های زنانه تشدید می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز به انجام ۲ نوبت گندزدایی ایستگاه‌های قطار و فرودگاه اهواز با مواد گندزدا اشاره کرد و گفت: علاوه بر این کارشناسان بهداشت محیط این مرکز از تمامی مسافرانی که وارد راه آهن و یا فرودگاه می‌شوند غربالگری بیماری‌های واگیر با اولویت بیماری آنفولوآنزا و کرونا ویروس را انجام می‌دهند.

او بیان داشت: همچنین به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری، با هماهنگی اتاق اصناف اهواز تالار‌های عروسی تعطیل شدند و نظارت‌های بهداشتی بر آرایشگاه‌های زنانه نیز بیش‌تر می‌شود.

شریفی تصریح کرد: در صورتی که مورد مشکوکی از بیماری تشخیص داده شود افراد بیمار به وسیله ۴ دستگاه آمبولانس ویژه انتقال بیماران مشکوک به بیمارستان رازی اهواز ارجاع داده خواهند شد.

این مقام مسئول در شورای سلامت شهرستان اهواز ادامه داد: همچنین در اماکن تولید و توزیع مواد غذایی که مردم روزانه مایحتاج خود را تامین می‌کنند، نظارت‌های جدی در حال انجام است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز اذعان داشت: نیرو‌های این مرکز آرایشگاه‌های و تالار‌های عروسی را با دقت تحت نظر و مراقبت قرار داده اند تا از هرگونه آلودگی احتمالی پیشگیری شود.

او اظهار کرد: بازدید‌ها از این آرایشگاه‌ها به صورت مکرر انجام می‌شود و از جمله اقداماتی که مورد نظارت قرار می‌گیرد، ضد عفونی کردن تجهیزات و محل فعالیت این اماکن است.

جلوگیری از شیوع کرونا با تعطیلی مدارس

مهرداد شریفی در خصوص دیگر اقدامات پیشگیرانه برای گسترش کرونا ویروس گفت: تعطیلی مدارس باعث شده تا حدودی خیالمان از بابت جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس آسوده باشد.

او سرای سالمندان را از جمله اماکن حساس عنوان کرد و افزود: خوشبختانه کارشناسان مرکز بهداشت از سرای سالمندان در حال بازدید هستند تا درنهایت نقاط ضعفی که وجود دارد به حداقل برسند.

شریفی تصریح کرد: جدا از شهروندان خواسته می‌شود تا نکات بهداشتی بخصوص شستشوی دست و صورت به مدت ۳۰ ثانیه را جدی بگیرند و گروه‌های هدف یعنی سالمندان، مادران باردار، کودکان زیر ۶ سال و افرادی که به بیماری‌های مزمن مثل دیالیز، فشارخون، قندخون، سرطان و مشکلات قلبی و عروقی مبتلا هستند اگر به این نکات توجه نکنند، در معرض خطر هستند.

بر اساس این گزارش، اکیپ‌های نظارتی از روز گذشته در ایستگاه‌های قطار راه آهن جنوب مستقر و از مسافرانی که وارد خوزستان می‌شوند تست کرونا می‌گیرند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.