مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: مراجعه هم‌استانی‌ها برای اهدای خون از شنبه تا الان با شیوع بیماری ویروس کرونا به یک‌سوم حالت معمول رسیده است.

ذخایر خونی به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پژمان صالحی‌فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت:  با شیوع کرونا کمبود ذخایر فرآورد‌های خونی استان به اوج خود رسیده و از شنبه هفته جاری تا الان، مراجعات اهداکنندگان خون به اداره‌کل انتقال خون استان به کمتر از یک‌سوم حالت معمول رسیده است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه  بیان کرد: این در حالی است که در این مدت نیاز به خون یک‌سوم کاهش پیدا نکرده است، درمان خیلی از بیماران از جمله بیماران تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و مواردی از این قبیل را نمی‌توان با کاهش ذخایر خونی به عقب انداخت برخی از بیماران حیاتشان چه با وجود کرونا ویروس و چه بدون وجود آن، به خون بستگی دارد.

صالحی‌فر متذکر شد: ما در سازمان انتقال خون علاوه بر تامین نیاز روزانه بیماران، باید یک ذخیره سه تا چهار روزه را داشته باشیم تا در صورت وجود نیاز موارد خاص، قادر به پوشش و تامین باشیم.

صالحی‌فر اضافه کرد: در سازمان انتقال خون کشور تمامی وسایلی که استفاده می‌شود کاملا یک‌بار مصرف و استریل است، شهروندان هیچ نگرانی از این لحاظ نداشته باشند سطوح و در واقع مواد مصرفی داخل بخش نیز روزانه حداقل ۲ بار نه تنها در این ایام، بلکه در طول سال همواره استریل می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در پایان، بیان کرد: در این ایام خاص (شیوع بیماری کرونا) پزشکان همه افراد را در بدو ورود از نظر وجود تب و علائم سرماخوردگی چک می‌کنند و افرادی که به سمت سالن خون‌گیری هدایت می‌شوند، مطمئنا سالم هستند و هیچگونه نگرانی از لحاظ انتشار ویروس کرونا نداشته باشند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.