رئیس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: سیلاب به ۵۰ درصد مزارع پرورش ماهی شهرستان بروجرد خسارت زد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،رئیس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: سیلاب به ۵۰ درصد مزارع پرورش ماهی شهرستان بروجرد خسارت زد.
عزت اله نباتی اظهار داشت: بارش شدید باران سبب شد تا در مزارع کشاورزی ۱۵ روستای شهرستان بروجرد آبگرفتگی ایجاد شود و خسارت‌هایی را وارد کند.

او  افزود: میزان دقیق خسارت‌ها تا فروکش کردن آب مشخص نیست، اما بیشترین آسیب در روستا‌های همت آباد و شیروان رخ داده است.

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به خسارت ۵۰ درصدی به شیلات عنوان کرد: ۵۰ درصد مزارع پرورش ماهی بروجرد بین ۳۰ تا ۷۰ درصد خسارت دیدند و به دلیل گل آلود بودن آب نمی‌توان رقم دقیق خسارت‌ها را اعلام کرد.

نباتی تصریح کرد: در شهرستان بروجرد ۳۸ مزرعه پرورش ماهی سردآبی وجود دارد که ۱۹ مزرعه دچار خسارت شد و یکی از مزارع پروش ماهی گرم آبی نیز دچار آسیب شده است.

او  بیان کرد: در سیل فروردین امسال نیز خسارت زیادی به شیلات وارد شد که دو میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شده و به زودی چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد اظهارداشت: همچنین در بخش کشاورزی ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت سیل پرداخت شده، اما ضروری است تا کشاورزان نسبت به بیمه کردن محصولات کشاورزی و یا مزارع پرورش ماهی اقدام کنند تا در صورت بروز این گونه حوادث دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.