برخورداری گفت: پیش از مسابقات جهانی بازیکن بی تجربه‌ای بودم، اما اکنون سابقه حضور در ۲ مسابقه مهم را دارم و از تجربیاتی که به دست آوردم، در مسابقات پیش رو استفاده می‌کنم.

 مهران برخورداری ملی پوش تکواندو کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اردوی تیم ملی و شرایط تیم برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: تاریخ برگزاری مسابقات هنوز مشخص نیست، اما طبق برنامه ریزی کادرفنی برنامه هایمان را دنبال می‌کنیم تا از نظر بدنی دچار افت نشویم. ما فشار تمرینی را گذرانده بودیم، اما مسابقات به تعویق افتاد و همین موضوع در برنامه‌های تمرینی ما تغییر ایجاد کرد و تا حدودی به ضرر ما شد. با این وجود می‌توانیم به تعویق افتادن مسابقات را از این نظر که فرصت بیشتری برای برطرف کردن نقاط ضعف در اختیار داریم، به فال نیک بگیریم.


بیشتر بخوانید: کرونا، مسابقات قهرمانی آسیا را به تعویق انداخت


تغییر محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا به نفع ما شد

به دلیل نگرانی‌هایی که بابت شیوع ویروس کرونا وجود داشت، میزبانی مسابقات به اردن واگذار شد  و فکر می‌کنم این تغییر برای ما هم بهتر بود، زیرا استرس و نگرانی بابت این بیماری در چین خیلی بیشتر بود و فشار خاصی به بازیکنان وارد می‌کرد.   بازیکن وزن ۸۰_ کیلوگرم اردن هم یکی از اصلی‌ترین حریفان من است که سال گذشته در فینال جام ریاست کیش با او بازی کردم. در آن مسابقه عضله پای راستم پاره بود و با شرایط سختی بازی کردم. با این وجود ۳-۴ به او باختم و همان ۴ امتیاز هم اخطار‌هایی بود که گرفتم و حریف اردنی هیچ امتیاز فنی نتوانست از من بگیرد. همان طور که حریف اردنی در ایران من را برد، تلاش می‌کنم  او را در اردن شکست دهم تا آن باخت را جبران کنم.  

در ۲ مسابقه مهم شرکت کردم و دیگر خودم را کم تجربه نمی‌دانم

ملی پوش وزن ۸۰- کیلوگرم کشورمان در خصوص نخستین تجربه خود برای مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسالان گفت: پیش از این در مسابقات قهرمانی آسیا در رده نوجوانان شرکت کردم، اما اکنون برای نخستین بار است که در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا شرکت می‌کنم. سال گذشته پیش از مسابقات جهانی، کم تجربه بودم، اما پس از بازی در مسابقات جهانی و المپیک دانشجویان، با وجود این که نتوانستم مدال بگیرم، اما خودم را کم تجربه نمی‌دانم و این طور در نظر می‌گیرم که در ابتدای مسیر قهرمانی، در ۲ مسابقه بزرگ و سنگین حاضر شدم. تمام تلاشم را کردم تا از این ۲ مسابقه به اندازه کافی تجربه کسب کنم و در ادامه راه از تجربیاتم استفاده کنم؛ بنابراین دیگر بی تجربه نیستم و شرایط لازم برای قهرمانی در مسابقات پیش رو را دارم.


بیشتر بخوانید:  بُسحاق: سطح مسابقات قهرمانی آسیا از قهرمانی جهان کم‌تر نیست/ برای حفظ رنکینگ میرهاشم تلاش می‌کنیم


رقابت در وزن ۸۰- کیلوگرم سنگین‌تر است

قهرمانی آسیا همیشه در بالاترین سطح برگزار شده و بیشتر بازیکنان حاضر در این مسابقات، جایگاه‌های خوبی در رنکینگ فدراسیون جهانی دارند؛ بنابراین نمی‌توانیم بگوییم تیم ضعیفی در این مسابقات شرکت می‌کند و تیم‌های خیلی کمی هستند که از نظر فنی اختلاف زیادی با تیم‌هایی مانند ایران، کره جنوبی و چین داشته باشند. بیشتر کشور‌های آسیایی در تکواندو سرمایه گذاری خوبی انجام دادند و دست و پا بسته نیستند.   در وزن ۸۰- کیلوگرم رقابت سنگین‌تر است و در میان رقبای آسیایی، بازیکنانی از چین، کره جنوبی، چین تایپه و کره جنوبی اصلی‌ترین حریفان من هستند که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای مبارزه با آن‌ها آماده هستم.  

 با ۵۰، ۶۰ درصد توانم در لیگ بازی کردم، اما برای مسابقات قهرمانی آسیا به ۱۰۰ درصد آمادگی می‌رسم

برخورداری درباره شکست ناپذیری اش در رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر گفت: تمام تلاش من در مسابقات لیگ این بود که بهترین عملکرد را برای تیمم داشته باشم و از طرف دیگر تکنیک‌های جدیدی را که می‌خواستم در میدان‌های بزرگ تری مانند قهرمانی آسیا اجرا کنم، در بازی‌های لیگ پیاده کنم و خوشبختانه این برنامه به خوبی جواب داد.   خیلی امیدوارم هستم بتوانم روند خوبی که در لیگ داشتم را در مسابقات قهرمانی آسیا هم ادامه دهم و حتی بهتر از این باشم. در بازی‌های لیگ با ۵۰، ۶۰ درصد توان بازی کردم، اما برای قهرمانی آسیا به ۱۰۰ درصد آمادگی می‌رسم و تلاش می‌کنم بهترین عملکردم را در این مسابقات داشته باشم.


بیشتر بخوانید:  نخستین رنکینگ تکواندوکاران در سال ۲۰۲۰ اعلام شد


باید در اردو‌های تیم ملی از هوگو‌های با کیفیت تری استفاده شود

بازیکن تیم ملی تکواندو با انتقاد از کیفیت هوگو‌های مورد استفاده در لیگ و اردو‌های تیم ملی گفت: هوگو‌های ایستا تولید داخل است و خیلی راحت‌تر از هوگو‌های دیدو، جنتو و کی پی امتیاز می‌اندازد. لوگو‌های خارجی برای امتیاز دادن قلق خاصی دارند، اما ایستا هیچ قلقی ندارد و به راحتی امتیاز می‌اندازد. در هوگو‌های دیگر اینگونه نیست و برای امتیاز گرفتن، ضربات باید نیروی کافی داشته باشد. در صورتی که هوگو‌های ایستا با یک لمس کوچک ممکن است امتیاز بیندازد و نتیجه بازی‌ها تغییر کند. به اعتقاد من در تمرینات باید  از هوگوی کی پی استفاده شود یا حداقل یک دست هوگوی جنتو برای اردو‌های تیم ملی داشته باشیم تا بازیکنانی که در مسابقات بین المللی شرکت می‌کنند، لطمه‌ای نبینند.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.