معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۲۵۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در ۱۱ ماهه سال‌جاری با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی وارد بازار کار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، منصور سیفی،معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت پس از شرکت در کارگاه‌های آموزشی فنی و تخصصی و دریافت تسهیلات اشتغال و خودکفایی طرح‌های خود را به مرحله اجرا درآورده‌اند، گفت: با همکاری بانک‌های عامل توانستیم از طریق تامین اعتبار لازم، اشتغال مناسب و پایداری را برای مددجویان تحت حمایت ایجاد کنیم.

او با اعلام اینکه حدود ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در سال‌جاری به مددجویان تحت حمایت اعطا شد تا بتوانند اشتغال مورد نظرشان را ایجاد کنند، بیان کرد: همکاری‌های بانک‌های عامل موجب شده است تا بتوانیم برای مددجویان بیشتری فرصت‌های شغلی مناسب ایجاد کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل جزو خوش حساب‌ترین مشتریان بانکی هستند، افزود: خوش‌حسابی در بازپرداخت وام‌ها موجب شده تا بانک‌های عامل بر اساس حسن اعتماد، تسهیلات خود را پس از طی مراحل قانونی در سریع‌ترین زمان ممکن به مددجویان اعطا کنند.

سیفی با اشاره به اینکه خانوار تحت حمایت دارای کمترین معوقات بانکی هستند، گفت: کمیته امداد استان اردبیل پس از استعدادسنجی و مهارت آموزی، مددجویان را به بانک‌های عامل معرفی می‌کند که این امر علاوه بر موفقیت در اجرای طرح، موجب شده تا آن‌ها به موقع اقساط خود را پرداخت کنند.

او با بیان اینکه ۲۳۰۰ نفر از مددجویان از ابتدای سال‌جاری تاکنون مهارت‌های لازم شغلی را فراگرفته‌اند، افزود: کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های شغلی، بر اساس استعداد، علاقه و نیاز بازار کار برای مددجویان برگزار می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه مددجویان اردبیلی پس از فراگیری آموزش‌های لازم به کارآفرینان و صاحبان مشاغل در کارخانه یا کارگاه‌های کوچک صنعتی معرفی می‌شوند، بیان کرد: از طریق کاریابی تلاش داریم برای مددجویان آموزش دیده اشتغال پایدار ایجاد کنیم که این مهم نقش بسزایی در توانمندسازی خانوار تحت حمایت داشته است.

سیفی به کاریابی برای ۱۱۷ نفر از مددجویان تحت حمایت در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: مددجویان از طریق موسسات کاریابی، شرکت‌های خدماتی و مشاوره‌های شغلی به کارفرمایان معرفی می‌شوند تا با کسب درآمد بخشی از مشکلات خانواده را رفع کنند.

او ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان را از دیگر برنامه‌های مهم کمیته امداد استان اردبیل برای کاریابی مددجویان عنوان کرد و افزود: به منظور تشویق و به کارگیری مددجویان تحت حمایت توسط کارفرمایان، از بسته‌های تشویقی در قالب پرداخت وام کارآفرینی و یا پرداخت ۲۳ درصد سهم بیمه کارفرما به مدت دو سال بهره‌برداری می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه در سال‌جاری برای اثربخشی هر چه بیشتر فرصت‌های شغلی ایجاد شده اجرای طرح «راهبران شغلی» را در دستور کار قرار داده‌ایم، بیان کرد: ۸۱۸ طرح «راهبران شغلی» به مرحله اجرا درآمده که قدردان کارفرمایان و صاحبان مشاغل برای به کارگیری مددجویان تحت حمایت هستیم.

سیفی با بیان اینکه یکی از اهداف بسیار مهم در بحث «راهبران شغلی» بهره‌گیری از توان علمی و عملی کارآفرینان، مراکز اقتصادی و پارک‌های فناوری است تا بتوانیم شاهد اشتغال و درآمد پایدار برای خانوار تحت حمایت باشیم، گفت: طرح «راهبران شغلی»، کارآفرین محور است که در این طرح، مددجویان به کارفرمایان و صاحبان مشاغل معرفی می‌شوند تا زیر نظر آن‌ها فرصت شغلی مناسبی برای‌شان ایجاد شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.