به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه شورای اقتصاد در خرداد ماه ۱۳۹۶ بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور، طرح توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر را تصویب کرده است افزود: قرار بود بر اساس این مصوبه به ازای هر افزایش سفر ناشی از افزایش واگنهای جدید به متروی تهران، مبلغ ۹.۸ سنت (حدود ۱۲۰۰ تومان) از محل منابع حاصل از صرفه جویی سوخت به مترو پرداخت شود که با پیگیریهای مکرر و دستور وزیر نفت و مدیرعامل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت محقق شد.
وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه صورت وضعیت قطارها و سفرهای اضافه شده در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تایید شد و در اولین بخش دولت مبلغ ۱۳۴میلیارد ریال را تعیین کرد که بعد از کسر کسورات مبلغ ۱۲۷میلیارد ریال به حساب مستقیم شرکت بهره برداری متروی تهران پرداخت کرد.
نوبخت با اشاره به اینکه این مبلغ از صرفه جویی سه ماه دوم سال ۹۸ است خاطرنشان کرد: منابع حاصل از صرفه جویی سوخت مترو برای سه ماه سوم سال ۹۸ سه برابر مبلغی است که در حال حاضر دریافت کرده ایم.
وی با بیان اینکه ۱۷بهمن ماه ۱۳۹۶ تفاهمنامهای بین شهرداری تهران، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و شرکت بهره برداری متروی تهران انجامشد، گفت: بر اساس این تفاهمنامه به استناد ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱۳۹۴و آییننامه اجرایی آن، طرح «توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم» از سوی وزارت نفت پیشنهاد و پس از تصویب در شورای اقتصاد، به شرکت بهینهسازی مصرف سوخت تکلیف شده و امروز بعد از گذشت چند سال اجرایی شد.
نوبخت خاطرنشان کرد: این طرح با اهداف بهبود و ارتقای سفرهای درونشهری با مترو، دستیابی با اهداف قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و کاهش مصرف سوخت (بنزین، نفت گاز و سی. ان. جی) و کاهش انتشار آلایندههای زیست محیطی به اجرا در آمد.
انتهای پیام/