معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست دولت، توسعه اقتصادی پایدار واحد‌های صنعتی در سراسرکشور است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن صالحی نیا مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جمع مسئولان و فعالین اقتصادی شهرستان چناران،  گفت: برنامه‌های جامعی برای تأمین نیاز‌های واحد‌های صنعتی و تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور اجرا شده تا صنایع مختلف به خصوص صنایع کوچک و متوسط برای افزایش تولید و نیز ارزش افزوده بالا بهره ببرند.

او با اشاره به اینکه اقدامات مهمی در جهت تأمین نیاز‌های اساسی واحد‌های صنعتی برداشته شده،  ادامه داد: بر اساس سیاست‌های دولت تمام برنامه‌های حمایتی با توجه به اولویت و ضرورت‌های کشور برای واحد‌های صنعتی انجام شده تا کمبودی نباشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اشتغال واحد‌های صنعتی در کشور، گفت: به منظور برنامه‌های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، توسعه فضای کسب و کار و اشتغال مولد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور به صورت مستمر در حال انجام بوده که اشتغال ۹۰۴ هزار و ۵۳۷ نفر را تاکنون فراهم کرده است و تا پایان سال با سیاست‌های حمایتی دولت، شاهد تولید بیشتر و افزایش اشتغال در واحد‌های صنعتی در سطح کشور خواهیم بود.

صالحی نیا افزود: ۹۹۳ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۵۷۱ مورد شهرک صنعتی و ۴۲۳ نواحی صنعتی بوده که تعداد ۴۴ هزار و ۸۹۹ واحد صنعتی در آن‌ها مشغول فعالیت هستند.

او تصریح کرد: در مسیر توسعه بیشتر واحد‌های صنعتی در کشور از تمام امکانات و مزیت‌ها برای صنعتگران استفاده می‌کنیم تا علاوه بر ثبات، توسعه اقتصادی پایدار صاحبان صنعت روند رو به رشد داشته باشد.

دو پروژه شبکه جمع آوری آب‌های سطحی و کلنگ زنی جدول گذاری و آسفالت معابر در شهرک صنعتی چناران و پروژه شبکه جمع آوری آب‌های سطحی در شهرک صنعتی ماشین ابزار با اعتبار ۱۲۲ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی شد.

شهرک صنعتی چناران واقع در ۴۵ کیلومتری جاده مشهد به قوچان با مساحت ۱۱۶۷ هکتار و با سرمایه گذاری ۶ هزار ۵۴۶ میلیارد ریال زمینه اشتغال برای ۶ هزارو ۶۵۲ نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام//ف. س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.