فرمانده عملیات مقابله با کرونا در شهر تهران، گفت: تعدادی از بیماران بستری در بیمارستان مسیح دانشوری با حفظ قرنطینه محدود از بیمارستان مرخص می‌شوند.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در شهر تهران، در پاسخ به این سوال که در حوزه پیشگیری چه عملیات‌هایی صورت گرفته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این ویروس واکسن ندارد و درمان قطعی برای آن فاکتور نشده است مهم‌ترین بحث در مقابله با کرونا ویروس پیشگیری است.

مردم از سفر غیرضروری اجتناب کنند

زالی بیان کرد: مردم باید توجه کنند که از سفر‌ها و تجمعات غیر ضروری اجتناب کنند و به جز موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

او در ادامه افزود: مهمترین فاکتور جلوگیری از ویروس کرونا بحث بهداشت فردی و شستن دست‌ها است و باید به طور مرتب دست‌های خود را ۲۰ ثانیه شستشو داد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در شهر تهران ادامه داد: ارزانترین متد شستن دست‌ها با آب و صابون است. افراد باید قبل از ورود به منزل اقدام به شستن دست‌ها، ضدعفونی کردن گوشی تلفن همراه و وسایل همراهشان کنند.

زالی با اشاره به اینکه جلسه‌ای با معاونت بهداشت، درمان و داروی وزارت بهداشت در دانشگاه خواهیم داشت، گفت: تمام روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در تهران مستقر هستند، معاونین درمان و معاونین بهداشتی و معاونان امور غذا و دارو و توسعه در تهران خواهند بود که امیدواریم به یک استراتژی واحد در زمینه پیشگیری، بهداشت و درمان برسیم. بخشی از اقدامات به عمل آمده را در آنجا به گزارش خواهیم رساند و از مجموع پرتکل‌ها و دستوالعمل‌هایی که امروز در مجمع ستاد ملی بهنگام سازی خواهد شد، در شهر تهران نهادینه سازی خواهم کرد.

او مطرح کرد: در زمینه اطلاع رسانی از یک وحدت برخوردار خواهیم بود و در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران از وحدت رویه برخوردار خواهیم بود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در شهر تهران گفت: فردا با حضور استاندار تهران و تمام مدیران ارشد استان تهران جلسه‌ای را در ستاد دانشگاه خواهیم داشت. درباره استفاده از ظرفیت ارتش، بنیاد شهید و سپاه پاسداران، بنیاد مستضعفان، سازمان تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح در زمینه بازتوزیع خدمات درمانی و استفاده بهینه از کلینیک‌های سرپایی آن‌ها به یک جمع بندی خواهیم رسید.

او در پایان گفت: خوشبختانه توفیق داشتیم که امروز در بیمارستان مسیح دانشوری تعدادی از بیماران را مرخص کنیم. اما نباید این بیماران با شرایط خاص به جامعه برگردند و یک قرنطینه سازی محدود در منزل باید برایشان اتفاق بیافتد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار