وزارت خارجه آمریکا: سیاسیون افغانستان به جای تمرکز بر مسائل انتخاباتی روی صلح تمرکز کنند

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای تاکید کرد که سیاسیون افغانستان به جای تمرکز بر مسائل انتخاباتی باید روی صلح تمرکز کنند.

وزارت خارجه آمریکا: سیاسیون افغانستان به جای تمرکز بر مسائل انتخاباتی روی صلح تمرکز کنندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای تاکید کرد که سیاسیون افغانستان به جای تمرکز بر مسائل انتخاباتی باید روی صلح تمرکز کنند.

در این بیانیه آمده است: اکنون زمان آن نیست که بر سیاست‌های انتخاباتی تمرکز شود، بلکه در حال حاضر باید در راستای صلح پایدار، ختم جنگ با طالبان و یافتن فرمولی برای مصالحه سیاسی تمرکز گردد.

وزارت خارجه آمریکا افزوده است: نگرانی‌های تیم های انتخاباتی معترض باید در مطابقت با قانون رسیدگی شود و حکومت آینده افغانستان باید فراگیر و بازتاب دهنده آرمان‌های تمام مردم افغانستان باشد.

تاکنون ارگ ریاست جمهوری و ریاست اجرائی دولت افغانستان در مورد به تعویق انداختن مراسم تحلیف اظهار نظری نکرده است.

این در حالی است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان اعلام کرده که برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری افغانستان ۱۵ روز به تاخیر افتاده است.

قابل ذکر است که کمیسیون انتخابات افغانستان هفته گذشته اشرف غنی را به عنوان فرد پیروز انتخابات معرفی کرد، اما عبدالله عبدالله این نتیجه را نپذیرفت و اعلام کرد که او به عنوان رئیس جمهور منتخب و حقیقی مردم افغانستان به زودی دولت خود را تشکیل خواهد داد و مراسم تحلیف برگزار خواهد کرد. عبدالله در روز‌های اخیر همچنین برای چند ولایت والی معرفی کرده است.

از سوی دیگر، تواتفقنامه صلح آمریکا و طالبان قرار است در تاریخ ۱۰ حوت/ اسفند امضا شود.

اکنون با به تعویق افتادن مراسم تحلیف محمد اشرف غنی گمانه‌زنی‌ها در مورد تلاش ایالات متحده آمریکا برای ایجاد حکومت موقت در افغانستان با حضور طالبان بالا گرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار