وزارت خارجه عراق از سفارتخانه‌های این کشور خواست تا اطلاع ثانوی از صدور روادید برای افراد خودداری کنند.

ابلاغیه وزارت خارجه عراق به سفارتخانه‌های این کشور: فعلا برای کسی ویزا صادر نکنیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزیر خارجه از سفارتخانه‌های عراق در کشور‌های چین، ایران، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، ایتالیا و سنگاپور خواست صدور مجوز ورود به کشور را به دلیل شیوع کرونا متوقف کنند.

در این بیانیه آمده است، شهروندان عراقی که قصد بازگشت به کشور را دارند و همچنین اعضای هیئت‌های دیپلماسی و رسمی به شریط انجام آزمایش‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت عراق می‌توانند وارد کشور شوند.

وزارت کشور عراق هم اعلام کرد: حدود هشت هزار عراقی که از ایران وارد کشور (عراق) شده بودند برای اطمینان از آلوده نبودن به ویروس کرونا معاینه شدند.

وزارت کشور عراق افزود: تلاش می‌کنیم تا در مرز‌ها مراکزی برای قرنطینه برپا کنیم.

وزارت بهداشت عراق روز گذشته گزارش داد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به پنج تن رسیده است که چهار مورد آن در یک خانواده در شمال شهر کرکوک که ادعا شده چندی پیش به ایران سفر کرده‌اند، بوده است.

این وزارت خانه همچنین گفته است نخستین مورد ابتلا به کرونا در عراق یک زائر ایرانی است که روز دوشنبه در نجف اشرف شناسایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار