راه ارتباطی ۷۰ روستای دلفان قطع شده است

فرماندار نورآباد گفت: راه ارتباطی ۶۵ تا ۷۰ روستا به علت تخریب پل‌های بابابزرگ، میرزاآباد و ده یوسفان قطع شده‌است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حشمت بهمنی  فرماندار نورآباد اظهار داشت: از دیروز ظهر بارندگی شدید در دلفان آغاز شد که بی‌سابقه بود و تمهیداتی از قبل اندیشیده بودیم و اقدامات لازم به عمل آمد و با آمدگی کامل به مقابله با سیلاب رفتیم.

او با اشاره به این‌که میزان آب رودخانه نورآباد چهار برابر ظرفیتش بود، عنوان کرد: برخلاف سیل فروردین ماه مردم نهایت همکاری را با ما داشتند و خودشان خانه‌ها را تخلیه کرده و با ایزوگام در‌ها را بسته بودند.

بهمنی با بیان این‌که شب گذشته دو تا سه هزار نفر را به محل‌های امن جابجا کردیم، تصریح کرد: چهار کمپ در شهر نورآباد، دو روستا و سه مسجد برای اسکان مردم آماده شده بود.

فرماندار نورآباد ادامه داد: با وجود این‌که محلات عظیمی از شهر زیر آب رفته بود، اما حداقل خسارات را در این دوره داشتیم و تعدادی از منازل و مغازه‌ها دچار آبگرفتگی شده بودند.

او اظهارداشت: در بخش خاوه دو روستا دچار آبگرفتگی شدند که با اعزام ماشین آلات خطر برطرف شد.

بهمنی افزود: راه ارتباطی ۶۵ تا ۷۰ روستا به علت تخریب پل‌های بابابزرگ، میرزاآباد و ده یوسفان قطع شده‌است.

فرماندار نورآباد با اشاره به این‌که راه‌های نفوذ آب به داخل شهر بسته شده، عنوان کرد: آب، برق و گاز برقرار است تنها در برخی محلات آب در سطح معابر است.

او افزود: کمبود‌هایی هست که باید برای آمادگی برای بحران‌های بعدی برآورده شود چراکه نورآباد با ۱۴۵ میلی‌متر بیشترین بارندگی را داشته است.

بهمنی ادامه داد: دوستان هواشناسی ومدیریت بحران در دو سیل اشاره‌ای به نورآباد به‌عنوان کانون خطر و وضعیت قرمز نکردند که جای سؤال دارد.

فرماندار نورآباد بیان کرد: یکی‌از آماده‌ترین ستاد‌های بحران استان را داریم که در دو سیل درخشان‌ترین کارنامه را در خدمت‌رسانی داشتیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.