استاندار قزوین:

تردد اتوبوس‌های عمومی به قم ممنوع شود / از روز شنبه شرایط عادی خواهد شد

استاندار قزوین از از اداره راه و شهرسازی خواست تردد اتوبوس‌های عمومی از قزوین به استان قم را ممنوع کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار قزوین در نشست فوق العاده کمیته استانی پیشگیری و کنترل شیوع کرونا گفت: از اداره راه و شهرسازی انتظار داریم تردد اتوبوس‌های عمومی از قزوین به استان قم را ممنوع کند و تاکید شود تا رانندگان از پیاده کردن مسافر در بین راه خودداری و با پیاده کردن مسافران در پایانه‌ها زمینه تست بهداشتی افراد را مهیا کنند.

جمالی پورگفت: با اقدامات پیشگیرانه انجام شده در حال حاضر استان قزوین عاری از ویروس کروناست و حفظ این وضعیت نیازمند مشارکت و همراهی مردم و رعایت کامل نکات بهداشتی است.

جمالی پور همچنین از مدیران دستگاه‌ها خواست به جز رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاون سیاسی امنیتی استاندار در مورد وضعیت بیماری و ویروس کرونا اظهار نظر نکنند.

با محتکران برخورد جدی خواهیم کرد

استاندار ضمن ابراز نگرانی از بداخلاقی برخی سودجویان در احتکار اقلام بهداشتی گفت: آنچه ذهن ما را درگیر کرده این است که در شرایطی که سلامت مردم به خطر افتاده برخی می‌خواهند با احتکار و گران فروشی مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده و حتی برخی مواد غذایی که شایع کرده اند در بهبود سلامت مؤثر است، جیب خود را پر کنند و آرامش و امنیت و سلامت مردم را به خطر بیندازند که جای تعجب دارد.

از روز شنبه شرایط عادی خواهد شد

استاندار گفت: با تعطیلی مدارس نگاه ما این بود تا مردم در منزل بمانند و به بازار و مناطق پر تردد نروند تا احتمال آلوگی کاهش یابد و در این میان با هماهنگی انجام شده همه امکانات و تجهیزات دانشگاه‌ها، مراکز درمانی، بهداشتی، مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی در خدمت دانشگاه علوم پزشکی است و امیدواریم با مشارکت و همراهی مردم کرونا را شکست دهیم.

استاندار افزود: از روز شنبه شرایط عادی خواهد شد و مدارس و ادارات و دانشگاه‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند و امیدواریم به سمت تعطیلی نرویم، ولی اگر شرایط تغییر کرد در ستاد تصمیم می‌گیریم.

او از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست با همکاری صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های فعال برای اطلاع رسانی بموقع درست و تقویت اعتماد عمومی و کاهش نگرانی اقدام کند.

جمالی پور اضافه کرد: استرس و نگرانی مردم خود عامل تضعیف توان مردم خواهد شد لذا از رسانه‌های انتظار داریم با بیان واقعیت‌ها مردم را برای مقابله با این ویروس همراه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.