سناتور دموکرات ایالت کنتیکت سهل انگاری دولت آمریکا را در خصوص اقدام در مقابل شیوع ویروس کرونا ترسناک توصیف کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور کریس مورفی، نماینده ایالت کنتیکت از عملکرد ضعیف دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در مقابله با ویروس جدید کرونا انتقاد کرد.

مورفی در صفحه توئیتر خود نوشت: امتناع دولت ترامپ در جدی گرفتن ویروس کرونا بسیار وحشتناک است. اینکار به قیمت جان انسان‌ها تمام می‌شود. بسیاری از ما هفته پیش خواستار بودجه اضطراری کلان شده بودیم و ترامپ (این حرف ما) را نادیده گرفت. اکنون احتمالا (بودجه تخصیص یافته) اندک و دیر خواهد بود.

با این حال رئیس‌جمهور آمریکا امروز (سه‌شنبه) گفت شیوع ویروس کرونا به زودی تحت کنترل در می‌آید، زیرا چین در این زمینه به سختی کار می‌کند.

او گفت: چین بسیار سخت کار می‌کند، من با رئیس‌جمهور شی صحبت کردم و او گفت آن‌ها خیلی سخت کار می‌کنند. آن‌ها دوران سختی داشته‌اند و اکنون به نظر می‌رسد که آن‌ها به زودی کنترل بیماری را به دست می‌گیرند و کنترل آن را بیشتر و بیشتر می‌کنند، بنابراین فکر می‌کنم این مشکلی است که در حال از بین رفتن است.

او در ادامه گفت آمریکا قصد دارد حدود ۲.۵ میلیارد دلار برای مقابله با ویروس کرونا هزینه کند.

کاخ سفید نیز روز گذشته از برنامه دو و نیم میلیارد دلاری خود برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد. اداره بودجه کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که این مبلغ برای تامین واکسن، درمان و تجهیزات حفاظتی در نظر گرفته شده است.

در پی شیوع ویروس جدید کرونا موسوم به «کووید-۱۹» بیش از ۲۶۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آن‌ها چینی بوده اند. همچنین آمار مبتلایان به این ویروس حدود ۸۰ هزار نفر اعلام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار