روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا:

حرکت به سمت کنترل ویروس کرونا است/ صدا و سیما مرجع اصلی خبرهای مربوط به کرونا است

رئیس‌جمهور گفت: گزارشی که وزیر بهداشت داد حاکی از حرکت به سمت کنترل ویروس کروناست، مردم نباید نگران باشند.

حرکت به سمت کنترل ویروس کرونا است/ صدا و سیما مرجع اصلی خبرهای مربوط به کرونا استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام‌ حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در جلسه ستاد مبارزه با کرونا اظهار کرد: باید از همه پرسنل بهداشتی و درمانی تشکر کنیم.

 رئیس‌جمهور تصریح کرد: خوشبختانه گزارش وزیر بهداشت امیدوارکننده است و  حرکت به سمت کنترل ویروس کرونا است.

حجت‌الاسلام‌ روحانی بیان کرد: امکانات بهداشتی، پرسنل متخصص و دلسوز ما جزو بخش‌های نمونه کشوری است. بخش بهداشت جزو بخش‌هایی است که همه مردم می‌توانند به طور کامل به آن‌ها اعتماد کنند و در همه مقاطع فعال بودند و در چند ماه پیش هم که ویروس آنفولانزا نوع بی جامعه ما را تهدید می‌کرد به خوبی تلاش کردند و کنترل کردند.

او گفت: مردم نباید نگران باشند ضمن اینکه باید همکاری لازم را کنند، از طرفی مراجعه کننده‌ها به شدت کاهش یافته و از سوی دیگر افرادی که تست‌شان مثبت بوده و مراحل درمانشان را گذرانده‌اند و مرخص شده‌اند، افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام‌ روحانی تأکید کرد: در موضوع ویروس کرونا و اخبار و اطلاعات مربوط به آن، مرجع فقط صدا و سیما است.

 رئیس‌جمهور افزود: متاسفانه در فضای مجازی و رسانه‌های معاند حرف‌های عجیب و غریب گفته می‌شود که مردم نباید به آن توجه کنند و از طرفی مسئولان فضای مجازی باید در این زمینه به خوبی مسئولیت خود را انجام دهند.

حجت‌الاسلام‌ روحانی گفت: کار و فعالیت در کشور باید به صورت آنچه در ماه‌ها و هفته‌های گذشته بوده ادامه پیدا کند، منتهی هرکجا جمعیت و اجتماعی است همه مراقبت‌های لازم پزشکی را باید انجام دهیم. همه باید به تمام مراقبت‌های بهداشتی که توصیه می‌شود، عمل کنند.

او بیان کرد: مدارس، دبیرستان، دانشگاه و کارگاه‌ها همه باید دقت کنند، مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را انجام بدهند، اما همه باید کار و فعالیت کنیم و این یکی از نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان ما است که با هراس‌افکنی زیاد در جامعه، کشور را به تعطیلی بکشانند. همه باید مشغول کار خودمان باشیم و فعالیت کنیم. همه باید مراقب باشیم، همچنین همه باید اگر موردی را دیدیم و یا شکی کردیم، فرد مشکوکی بود وی را به بیمارستان ببریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: بیمارستان‌های ما مجهز هستند و در این جلسه هم نیرو‌های مسلح قول دادند که از همه امکانات خود در این زمینه استفاده کنند، حتی اگر وزارت بهداشت و درمان نیازی به پرسنل بیشتر داشته باشد به خاطر خستگی شبانه روزی که کار می‌کنند، در این جهت آماده هستند.

او با اشاره به این موضوع که اگر تخت بیمارستانی مورد نیاز باشد نیرو‌های مسلح ما در این خصوص هم آماده هستند، گفت: اگر در یک جایی بیمارستان صحرایی فوری مورد نیاز باشد، این نیرو‌ها کاملا آماده هستند؛ بنابراین نیرو‌های مسلح به طور کامل در کنار این ستاد ملی و در کنار وزارتخانه هستند برای اینکه مشکلی برای درمان مردم پیش نیاید.

حجت‌الاسلام‌ روحانی تأکید کرد: اگر دستوراتی را ستاد پیشگیری و مبارزه امروز تصمیم گرفت و ابلاغ شد آن تصمیم به عنوان یک امر لازم باید همه تلقی کنند و از لحاظ شرعی، چون مصوبه شورای عالی امنیت ملی است و رهبر معظم انقلاب تأیید کردند و گفتند باید همه اطاعت کنند، بنابراین همه باید به عنوان یک امر لازم و ضروری مورد مراقبت قرار دهند.

رئیس جمهور گفت: هر جایی که ستاد از شنبه لازم دید اگر مدرسه، دبیرستان، دانشگاهی و محل اجتماعی یا مورد خاصی را تشخیص داد خودش اعلام می‌کند، بنابر این از روز شنبه همه روال‌ها با صورت عادی خواهد بود اگر مورد خاص و شرایط ویژه را ستاد ملی به آنها اعلام می‌کند و اجتهاد در برابر این مورد خاص نباید داشته باشیم، همه موظف هستند از ستاد اطاعت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
کرونا فقط مثل سرماخوردگی هست و خیلی راحت خودبه‌خود خوب میشه. فقط انتشارش خیلی زیاد و سریع هست. خطرش هم فقط برای بیماران خاص و افراد مسن بیمار هست. همین الآن شاید هزاران نفر در کشور به کرونا مبتلا شده و تا حالا خوب شده‌باشند: بدون اینکه خودشان هم متوجه بشوند. ترس نداره که... چند روزه خوب میشین بابا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۵۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
عزیزان ما که آسم دارن چی ؟
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
تو بیمارستان های گیلان خیلی ها به علت مشکلات حاد تنفسی بستریند که ازشون تست انفلوانزا میگیرن و بعد از مردن هم نتیجه منفی میشه.
تست کرونا رو فقط برای افرادی انجام میدن که تو ای سی یو بستری باشند و نتیجه هم بعد فوت مشخص میشه...
برای نمایندگان مجلس ماسک و .... دارند برای ما تو گیلان الکل هم وجود نداره...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
واقعا مارو مسخره کردید. الان دانشجوهایی که از خوابگاه رفتن بخوان برا شنبه برگردن اگه یکیشون ویروس داشته باشه دیگه الله واعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
من فکر کنم جمعیت ایران یک کم زیاد شده اینجوری شاید یک کنترلی داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
تو این اوضاع گرونی باور کنید همش میگم خداکنه کسی مریض نشه اونیکه وضعش خوبه چه میدونه وقتی یکی حتی کرایه آژانس رفتن تا بیمارستان خارج شهر که مخصوص کرونایی هاست رو نداره اون وقت میگن جای نگرانی نیست بجای اینکه شب عیدی خیال مردم رو راحت کنید که بیمار نشند واقعا تجربه بستری شدن تو بیمارستان نزدیک عید وحشتناکه چون اکثر متخصص ها به سفرهای خارج از کشور میرند و به سختی حاظر میشند بیاند بیمارستانهای دولتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
خدایا زودتر ۱۴۰۰ رو بیار
Iran (Islamic Republic of)
وحید ملکی
۲۱:۳۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
چرا الکل توی هیچ داروخونه ای نیست پس دولت تو خوابه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
ما مجبوریم قبول کنیم مگه چاره ای دیگه هم داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
ای وای آقای روحانی گفت نگران نباشیددیگه کارمون تموم هروقت رئیس جمهورمیگه نگران نباشیدمن دیگه امیدی ندارم
France
بهروز
۲۰:۱۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
مگه از جونمون سیر شدیم؟ دانشگاه مثل مدرسه نیست که فقط اهالی همون منطقه توش درس بخونن! از شهر های دور و نزدیک میان! از قم از زاهدان از تهران و ...
باشه حرف شما درست کرونا هیولا نیست ولی بازم مگه دیوونه ایم خودمونو به سمت بیماری ببریم؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۱۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید چگونه از ویروس کرونا جلوگیری کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
ولله قسم این کرونا زیر سر دولت است
حا خواهید دید مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۲۰:۱۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
باسلام
نظرعلمی کمیسیون بهداشت و آموزش تعطیلی مدارس و دانشگاههاواجتماعات بودوافزایش و جبران ایام تعطیلی درتیرماه که هم موجب کاهش مصرف ماسک و موادضدعفونی کننده می شد که البته نیست فعلا و هم کاهش میزان مرگ و میر
همان کاری که چین کردلطفا مسوولین نظرعلمی کمیسیون را درنظربگیرند اکثرماها یک بچه داریم داغ از دست دادن اونا تحملش سخته لطفا درک کنید وتعطیلی دانشگاهها و مدارس را تا پایان سال اعلام کنیدمن که اجازه نمیدم دخترم بره دانشگاه اگه واحدهاشو حذف هم کنند من که توسن پیری تنها همین یه دخترو دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
میشه لطفا بگید چرا قیمت طلا و ماشین ظرف یک هفته انقدر بالا رفته فقط باید مثل قبل باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
از نظرشما همه چیز گل وبلبل است
وعده دادید با گرانی بنزین چیزی گران نخواهد شد فقط قیمت خودرورا کنکاش کنید تا متوجه ی گرانی افسار گسیخته شوید سایر کالا ها را فاکتور می گیریم
در مورد خبرهای ورود کرونا به کشور تکذیب کردید کرونا به کشور وارد شد حالا می گویید همه چیز تحت کنترل است استرس می گیریم که قرار است چه اتفاق شوم دیگری بیفتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
همچین کاری نیاز به مدیریت بسیار قوی میخواد و پاک کردن صورت مسله راحت ترین کاره
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
صدا و سیما هر چی هم بگه وقتی مردم ماسک دو تومنی رو میخرن دویست هزار تومان فایده ایی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
کاش مدیرانی داسوز داشتیم اینکه ویروس کرونا جدیه رو متوجه میشدند شما که مشاور وزیر بهداشتت کرونا گرفته متوجه بحران نشدی منتظری همه کرونا بگیرند کلا همه چیز رو به خود مردم واگذار میکنی مردم مراقب باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
اگر مدرسه ها تعطیل نباشند فاجعه نمی شود ؟

کودکان مدارس ابتدایی ، نوجوانان سن بلوغ دبیرستان ها ،
اگر با رعایت نکردن بهداشت سایرین را الوده کنند چه ؟

اگر یکی از مدرسین الوده شود و به سایرین سرایت کند چه ؟

من یک معلم هستم کودک ۱ سال و نیمه دارم ، برگه های بچه ها را برای تصحیح به خانه می اورم اگر کودکم الوده شود چه ؟

جناب روحانی به چه استنتاج و اجتهادی گفتید از شنبه همه چیز عادی است در حالی که معاون وزیر بهداشت و نماینده مجلس الوده شده اند ؟

این به خطر انداختن جان معلمان و بچه ها نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
کهنه سرباز
۱۹:۱۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
تؤیوتآ کرؤنا برآئ اقآ زآده هآ ..ؤیرؤس کرؤنآ برآئ ملت
Germany
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
چرا همه جیز رو سیاسی میکنید حتی جون مردم رو اینکه دانشگاه تعطیل شه خوب بعدا کلاسهای جبرانی گذاشته میشه انگار نه انگار اتفاقی افتاده شما میخوایند اینجوری برخورد کنید و مردم زندگی عادی خودشون رو داشته باشند وقتی برای خرید ماسک ساده مردم دچار مشکل میشند چرا همه چیز رو سیاسی میکنید بعد مدال افتخاری بشه برای شما که تو این شرایط جایی تعطیل نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
خود رئیس جمهور متوجه اوضاع نیست
آخرین اخبار