مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه مجهز به آزمایش تشخیص ویروس کرونا شد و از فردا آزمایش‌های تشخیص کرونا در این شهر انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در روز‌های اخیر کیت‌های تشخیص بیماری کرونا به مشهد رسیده است و هم اکنون دستگاه‌های مورد نیاز تشخیصی در این ارتباط در حال کالیبره شدن هستند و به زودی نمونه‌گیری کرونا ویروس در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود. 

او ادامه داد: تا پیش از این همه نمونه آزمایش‌های بیماران مشکوک به کرونا در مشهد و خراسان رضوی به تهران ارسال می‌شد و از بابت فرآیند تشخیصی مشکلی نداشتیم، اما با تجهیز دانشگاه علوم پزشکی مشهد به کیت تشخیص آزمایش کرونا این فرآیند آسانتر شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق تحقیقات انجام شده ویروس کرونا قابلیت تشخیص آزمایشگاهی تا ۹۰ درصد موارد را دارد.

هم اکنون ۹ مرکز جامع خدمات سلامت، چهار بیمارستان به طور اختصاصی و تمام مراکز درمانی خصوصی و دولتی، بیماران مبتلا به علایم اختلال تنفسی در مشهد را غربالگری و راهنمایی می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.