عبور فارس از مرحله عادی در مواجهه با ویروس کرونا

استاندار فارس گفت: در استان فارس از حالت عادی گذر کرده ایم و اکنون در مرحله مواجهه با ویروس کرونا در استان قرار داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در کارگروه سلامت خانواده بیان کرد: تمام تمهیدات لازم برای مقابله با ویروس کرونا در استان فارس در نظر گرفته شده و ستادی نیز به صورت متمرکز برای کنترل این بیماری در استان برپا خواهد شد.

عالی‌ترین مقام دولت در استان با اشاره به اینکه اقدامات مقابله‌ای با ویروس کرونا در فارس در حال پیگیری است تصریح کرد: از جمله این اقدامات پیشگیرانه می‌توان به ضدعفونی کردن سیستم درون شهری و آزمایش‌های لازم که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در حال انجام است اشاره کرد.

رحیمی در خصوص قطار شهری نیز ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شهرداری نسبت به ضدعفونی کردن ورودی‌های مترو اقدام کرده اند که از این رو باید این اقدامات گسترش یابند و شهرداری نیز مکلف شود بخشی از بیلبورد‌های شهری را نسبت به آموزش و اطلاعات مناسب مقابله با کرونا اختصاص دهد.

استاندار فارس افزود: همه تجمعات غیر ضروری در استان باید لغو شود تا در این زمینه مشکلی از نظر انتقال ویروس وجود نداشته باشد.

او، اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی موظف است نسبت به اطلاع رسانی به موقع و سریع به مردم اقدام کند همچنین بازرسی از داروخانه‌ها با جدیت دنبال می‌شود تا نسبت به عرضه ماسک‌ها و موارد مورد نیاز شهروندان به قیمت مصوب و استاندارد اقدام شود.

رحیمی، در خصوص تعطیلی مدارس اظهار کرد: مدارس دانشگاه‌ها و حوزه‌های استان فارس تا پایان روز نهم اسفند ماه تعطیل هستند و برای ادامه این تعطیلی مراجع ذی ربط باید اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.