مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: سامانه  بارشی همچنان تا فردا (چهارشنبه، هفتم اسفندماه) جو منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد این سامانه در بعضی از ساعات سبب وزش باد و بارندگی شدید و سنگین گاهی اوقات وزش باد شدید رعد برق و احتمالا رگبار تگرگ در سطح استان می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمد خسروی  گفت: سامانه  بارشی همچنان تا فردا (چهارشنبه، هفتم اسفندماه) جو منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد این سامانه در بعضی از ساعات سبب وزش باد و بارندگی شدید و سنگین گاهی اوقات وزش باد شدید رعد برق و احتمالا رگبار تگرگ در سطح استان می‌شود.

او با پیش‌بینی حداکثر بارش تجمعی 120 -100 میلی‌متری این سامانه، گفت: شرایط ناپایدار بارندگی در کل استان به ویژه در نیمه شرقی و نیمه جنوبی استان در شهرستان‌های کنگاور، صحنه، هرسین، سنقر، کرمانشاه، اسلام‌ آبادغرب، دالاهو و گیلان‌غرب و حوالی آن‌ها از شدت بیشتری برخوردار است.

خسروی بیان کرد: این شرایط سبب آبگرفتگی معابر عمومی، ایجاد رواناب سیلاب‌های محلی و بالا آمدن آب رودخانه با احتمال نواحی طغیان و اختلال در تردد وسایل نقلیه به ویژه در نواحی یاد شده خواهد بود.

او اضافه کرد: بارش علاوه بر ارتفاعات به تدریج در نواحی سردسیر استان به خصوص در نواحی شرقی به شکل برف هم دیده خواهد شد.

این مسئول زمان پایان فعالیت این سامانه فعال و قوی را اواخر روز چهارشنبه، هفتم اسفندماه اعلام کرد و افزود: توصیه می‌شود در راستای جلوگیری از خسارات و مخاطرات احتمالی، دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم پاک‌سازی کانال‌ها، آبگذرها و راه‌های خروج آب ساختمان‌ها و دهانه پل‌ها پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها؛ پرهیز از ترددهای غیرضرور و احتیاط در رانندگی، پرهیز از قرارگرفتن در فضاهای باز، مرتفع و مکان‌های مستعد برخورد صاعقه و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه و تمهیدات لازم را مدنظر داشته باشند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.