ساده‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا

این روز‌ها راه‌های مختلفی برای پیشگیری از ویروس کرونا مطرح است که به مهمترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به اپیدمی ویروس کرونا و رعایت اصول بهداشت فردی، توصیه می‌شود هنگام سرفه و عطسه، دهان و بینی خود را بپوشانید و دستمال مصرف شده را داخل سطل زباله درب دار بیندازید.

با دانستن موضوع اشتراک این ویروس بین حیوانات و انسان، توصیه می‌شود برای مدتی از تماس حفاظت نشده با حیوانات اهلی و وحشی خودداری کنید.
 
یکی از مهمترین راه‌های انتقال ویروس کرونا ارتباط و تماس افراد با یکدیگر است به همین منظور از دست دادن و روبوسی پرهیز و نکته مهمتر اینکه از لمس چشم و صورت خود با دست‌های استریل نشده کاملا خودداری کنید و در مکان‌های عمومی و تجمعات انبوه از ماسک استفاده کنید.
بیشتر بخوانید: دو باور غلط در مورد کرونا که باید فراموش کنید
از آنجا که سلامت و بهداشت دست‌ها بسیار مهم است، سعی کنید دستکش‌های یکبار مصرف همراه داشته باشید که در صورت لزوم استفاده کنید و همیشه قبل از مصرف غذا دست‌های خود را با آب و صابون بشویید.
 
در خصوص مواد غذایی متخصصان این زمینه به شدت توصیه می‌کنند گوشت و تخم مرغ را کامل بپزید و از مصرف غذا‌های آماده و نیمه آماده فست فودی کاملا اجتناب کنید.
 
در صورت مشاهده عوامل بیماری زا، در خانه بمانید و با مراقبت‌های اصولی و بهداشتی نقش اساسی در پیشگیری و درمان ویروس کرونا داشته باشید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار