به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر میآید که شرکت گوگل تلاش دارد تا نگرانیهای ایجاد شده برای شرکتهای تنظیم کننده اروپایی در رابطه با قدرت تسلط بر جستوجو را برطرف کند. اخیرا یک منبع تحقیقاتی متوجه شده که این شرکت قدرتمند فهرستهای راهنمای سرویسهایی مانند Yelp را برای جستوجو مشاغل در کشورهای اروپا مانند فرانسه و اسپانیا قرار داده است.
قابلیت جدید به این صورت است که هنگام جستجو گزینه برجستهای با عنوان Find results on بر روی برچسبی در قسمت بالایی نمایش داده میشود. شرکت گوگل در نظر دارد با انجام چنین کاری انتقادات وارده از سوی شرکتهای اروپایی را از میان ببرد. علت اصلی این انتقادات نمایش دادن نتایج مخصوص گوگل با اولویت بیشتر بوده است.
بر طبق گفتههای منابع خبری، شرکت گوگل این قابلیت را در ابتدا داخل آلمان مورد بررسی قرار داده تا پیش از ایجاد آن در بازار با مخاطبین بیشتر مورد آزمایش قرار داده باشد. در حال حاضر هیچ اطمینانی وجود ندارد که آیا اقدامات جدید شرکت گوگل میتواند جلوی انتقادات جدید را بگیرد یا این که موفق نخواهد شد. در این لحظه رقابت گوگل با دیگر شرکتها همچنان ادامه دارد، اما منتقدین و تحلیلگران معتقدند اقدامات اخیر این ابرشرکت باعث شده تا تنشهای موجود بین شرکتها کاهش پیدا کند.
گفتنی است که شرایط پیش آمده در گذشته نیز به وجود آمده بود. شرکتهایی مانند Yelp و چند نمونه دیگر، از کارها و اقدامات خودخواهانه گوگل در سال ۲۰۱۳ شکایت کرده بودند. با این حال در گذشته مقامات مربوطه در اروپا چنین پروندهای را نادیده گرفتند و به آن رسیدگی جدی نکردند. نکته مثبت در شرایط فعلی آن است که شرکت گوگل تلاش کرده تا از ایجاد تنش و مراحل دادگاهی جلوگیری کند و رفتاری جوانمردانه در شغل خود نشان دهد. گفتنی است که تحلیلگران معتقدند شرکت گوگل همواره تلاش کرده تا از ایجاد شایعات و دقدقههای غیرضروری دوری کند و وارد حواشی نشود. این شرکت بر خلاف فیسبوک و دیگر مکانهای مشابه، بیش از هر برند دیگری تلاش بر حفظ جایگاه و نام خود دارد و ترجیح میدهد از ایجاد پرونده دادگاهی به دور بماند.
بیشتر بخوانید: خودروی ارتقاء یافته BMW M5 تا سال ۲۰۲۱ عرضه میشود
انتهای پیام/