مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از پرداخت بیش از۶۸ میلیارد تومان کمک‌معیشت به مددجویان زنجانی خبر داد.

پرداخت بیش از۶۸ میلیارد تومان کمک‌معیشت به مددجویان زنجانیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۲۵ هزار و ۱۴۶ خانواده تحت حمایت کمیته امداد مشمول دریافت خدمات کمک‌معیشت دائمی و تبصره ۱۴پرداختی این نهاد در استان زنجان هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت:خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف بر اساس نیاز‌های گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت ارائه می‌شود، گفت: توجه به رفع نیاز‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و هدایت آن‌ها به سمت توانمندسازی از اولویت‌های مهم کاری این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی است.

او  با اشاره به اینکه خدمات کمیته امداد به‌صورت زمان‌دار و هدفمند به جامعه هدف این نهاد ارائه می‌شود، افزود: تلاش می‌کنیم با ایجاد روحیه و فرهنگ کار و تلاش در بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد زمینه استقلال فکری، فرهنگی، معیشتی و خودکفایی آن‌ها را در یک بازه زمانی مشخص فراهم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه ایجاد درامد باثبات و توانمندسازی مددجویان و کاهش آمار افراد تحت حمایت ازجمله سیاست‌های مهم کمیته امداد است، گفت: الگوی اشتغال‌زایی این نهاد با تکیه‌بر مؤلفه‌های استعداد سنجی، مهارت‌آموزی ایجاد شغل، نظارت‌های فنی، بازاریابی وبازارسازی بوده و موجب پایداری فرصت‌های شغلی شده و درنهایت به توانمندسازی مددجویان منجر می‌شود.

صفری بابیان اینکه خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد شامل زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، سالمندان و از کار افتادگان هستند، افزود: ارائه خدمات مسکن و ساختمان، برگزاری اردو‌های زیارتی، فرهنگی و آموزشی، کمک‌هزینه تأمین جهیزیه و ازدواج، ارائه خدمات حقوقی و قضایی، بهداشتی و بیمه تأمین اجتماعی، تسهیلات کارگشایی، اشتغال و خودکفایی ازجمله خدمات این نهاد برای کمک به حل مشکل خانواده‌های نیازمند و تحت حمایت است.

او ادامه داد: در کنار توجه به توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ارائه خدمات ضروری و موردنیاز جامعه هدف ازجمله پرداخت کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج به زوج‌های جوان نیازمند، وام‌های ضروری و کارگشایی و پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند از سرفصل‌های خدمتی این نهاد در حوزه حمایت‌های اجتماعی است.


انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.