رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری گفت: افراد دارای علائم ویروس کرونا از مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها خودداری کنند.

افراد دارای علائم ویروس کرونا از مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها خودداری کنندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: افراد تنها در صورت داشتن تب فوق العاده شدید و تنگی نفس ضمن رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی برای پیشگیری از انتقال ویروس به دیگران، به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نمایند.

او افزود: پزشک مرکز در صورت لزوم و تشخیص اولیه، بیمار را برای درمان به متخصص عفونی معرفی می‌کند.

جزایری اضافه کرد: در صورت تأیید متخصص عفونی و لزوم، فرد برای بستری به بیمارستان معرفی می‌شود.

او ادامه داد: در بیمارستان نیز وضعیت بیمار بررسی و در صورت نیاز، از بیمار نمونه گیری انجام و نمونه به آزمایشگاه مرجع در تهران ارسال می‌گردد.

جزایری گفت: پاسخ انیسیتو پاستور در صورت منفی بودن آزمایش اولیه ظرف ۲۴ ساعت و در صورت انجام آزمایشات تکمیلی ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت به مرکز مربوطه اعلام می‌شود.

او با بیان اینکه تاکنون مورد قطعی از کرونا ویروس در استان چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است افزود: در صورت اعلام مورد قطعی، خبر و اطلاعات تکمیلی آن از طریق دانشگاه علوم پزشکی به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار