معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: جواب نمونه‌های آزمایشی دو بیمار مشکوک به کرونا ویروس که به تهران جهت بررسی ارسال شده بود منفی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدرضا رضایی بنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ۱۷ نمونه آزمایشی از بیماران مشکوک به کرونا جهت بررسی به تهران ارسال شده که جواب آزمایش دو بیمار مشکوک به کرونا منفی است.

او افزود: در حالی جواب آزمایش دو بیمار مشکوک به کرونا در استان اردبیل منفی است که ۱۵ نمونه آزمایشی ارسالی در روز‌های آینده توسط وزارت بهداشت بررسی شده و به استان اردبیل ارسال خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: مرز گمرکی مشترک با کشور آذربایجان تحت نظر و کنترل است.

رضایی بنا بیان کرد: از مردم عزیز استان اردبیل تقاضا داریم به نکات بهداشتی که توسط رسانه‌های رسمی به اطلاع عموم می‌رسد توجه لازم را داشته باشند و در صورت وجود هرگونه علایم مشکوکی که اعلام شده به مراکز درمانی مشخصی که در سطح استان وجود دارد مراجعه کنند.

او ادامه داد: استفاده از هرگونه ماسک برای اشخاص سالم توصیه نمی‌شود و در صورت استفاده، باید پس از یک الی دو ساعت استفاده تعویض و به شکل بهداشتی دفع شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: شایعاتی مبنی بر اینکه دو بیمار مبتلا به کرونا ویروس در استان اردبیل درمان شدند وجود دارد که تکذیب می‌شود.

رضایی بنا گفت: سه بیمار مشکوک به کرونا شناسایی شده بود که پس از بررسی‌های اولیه بالینی توسط متخصصان مشخص شد که بیماران هیچ‌گونه علایمی از کرونا ویروس ندارند و بیماری عادی تنفسی و ریوی تشخیص داده شد که با اقدامات درمانی بیماران کاملا بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.