مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: یک فروند بالگرد به منظور امدادرسانی در سیلاب در فرودگاه شهرکرد مستقر شد.

استقرار یک فروند بالگرد به منظور امدادرسانی در سیلاببه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی زمانپور مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به احتمال وقوع پدیده سیلاب در استان گفت: یک فروند بالگرد متعلق به جمعیت هلال احمر در فرودگاه بین المللی شهرکرد با هدف سرعت بخشی در خدمات رسانی مستقر شد.

او افزود: هم اکنون ۴۲ گروه راهداری، ۲۹۷ دستگاه انواع ماشین آلات، ۴۶۰ نیروی انسانی، ۲۰ پایگاه جمعیت هلال احمر و ۵۳ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چهارمحال و بختیاری در حالت آماده باش کامل هستند.

زمانپور اضافه کرد: مواد غذایی به میزان کافی برای اهالی مناطق دوردست و سخت گذر چهارمحال و بختیاری تأمین و ذخیره سازی شده است.

او ادامه داد: ۱۰ موتور آب کش قوی هم با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار خریداری و به شهرستان‌های ۱۰ گانه تحویل داده شد تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

زمانپور گفت: به تمامی فرماندارن شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری تأکید شده علاوه بر ماشین آلات دولتی می‌توانند به عنوان فرمانده ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان‌ها در صورت نیاز از ماشین آلات بخش خصوصی بهره گیری کنند.

او افزود: تعدادی تلفن ماهواره‌ای به شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان اختصاص یافته تا در صورت قطع ارتباط بتوانند از طریق ماهواره‌ای ارتباط لازم را برقرار کنند.

زمانپور اضافه کرد: با توجه به پیش بینی وزش باد شدید با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و احتمال قطع برق، هم اکنون گروه‌های برق در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری با هدف رفع قطعی‌های احتمالی برق مستقر شده اند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار