تعلیق حضور نمایندگان خلیفه حفتر در گفتگو‌های صلح ژنو

پارلمان شرق لیبی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیرو‌های مخالف دولت وفاق ملی در این کشور اعلام کرد تعلیق حضورش در گفتگو‌های سیاسی صلح در ژنو سوئیس خبر داد.

لیبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پارلمان شرق لیبی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیرو‌های مخالف دولت وفاق ملی در بیانیه‌ای اعلام کرد در گفت‌وگو‌های سیاسی صلح در ژنو سوئیس شرکت نخواهد کرد و مشارکت نمایندگان خود در این گفت‌وگوها را به حالت تعلیق در می‌آورد.

این در حالی است که پیش از این رئیس شورای عالی مشورتی لیبی روز شنبه گذشته اعلام کرده بود دولت وفاق ملی دیگر هیچ مشارکتی در مذاکرات ژنو با میانجیگری سازمان ملل نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید: کشته شدن ۱۶ نظامی ترکیه در لیبی

ارتش ملی لیبی: ترکیه از طریق بندر مصراته تجهیزات جنگی به لیبی وارد می‌کند


خالد المیشری، رئیس شورای عالی مشورتی گفت نیرو‌های خلیفه حفتر به طور مداوم غیرنظامیان را با حمایت‌های مستمر مالی از سوی امارات متحده عربی مورد حمله قرار می‌دهند. این مقام ارشد همچنین از سازمان ملل به دلیل آنکه در انتشار جزئیات مرتبط با این گفت‌وگو‌ها از جمله انتشار نام شرکت‌کنندگان خوب عمل نکرده است، انتقاد کرد.

سازمان ملل در صدد برنامه ریزی برای برگزاری نشستی با حضور نمایندگان دو پارلمان (پارلمان شرق لیبی و پارلمان دولت وفاق ملی) در روز چهارشنبه این هفته در ژنو با هدف پایان دادن به جنگ داخلی این کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار