رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: به منظور ورود سامانه جدید بارشی طی امروز ، لزوم توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی افزایش پیدا می کند.

روز‌های بارانی پرحادثه‌ترین و خطرناکترین روز‌ها برای رانندگی هستند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی استان از بعداز ظهر امروز دوشنبه ۵ اسفند ماه، سامانه بارشی جدید وارد استان شده و احتمال آبگرفتگی و سیلاب در معابر وجود دارد.

او افزود: هنگامی که در هوای بارانی رانندگی می‌کنید آبگرفتگی‌های مسیر در قسمت‌هایی از جاده‌ها پیدا می‌شوند و این موضوع یکی از بزرگترین خطراتی است که در کمین راننده خواهد بود و زمانی که با سرعت وارد آبگرفتگی می‌شوید نیروی بازدارنده را در مقابل حرکت خودرو حس می‌کنید و به علت سرعت ناگهانی آج لاستیک با آسفالت اصطکاک پیدا نکرده و احتمال واژگونی برای خودرو بوجود می‌آید.

رئیس پلیس راه استان ایلام مطرح کرد: روش صحیح رانندگی در هوای بارانی، کاهش سرعت و زیاد کردن فاصله وسیله نقلیه با سایر خودروهاست.

همتی زاده بیان کرد: با توجه به کوهستانی بودن جاده‌های استان احتمال بارش برف و مه گرفتگی در ارتفاعات وجود دارد و در این شرایط باید علاوه بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی خصوصا زنجیر چرخ، باید چراغ‌های مه شکن جهت دیده شدن را روشن کرد.

او افزود: با رعایت نکات ایمنی در حین رانندگی در شرایط نامساعد جوی، تمرکز کامل و توجه جدی راننده به جاده، بیشتر از دیگر مواقع اهمیت دارد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.